Malin Björklund

Här är mitt liv

Söndagssol och matteprov

Publicerad 2012-02-05 13:48:17 i Allmänt,

Underbart vinterväder ute! Strålande sol och inte så blåsigt, några minus men skönt :) Tog en promenad längs me vattnet, skulle ha haft termobyxor.. Men det har blivit lite små, precis som allt annat.
Tur att det inte är så lång tid kvar nu, ca 6 veckor.
6 veckor. En och en halv månad.
Känns fortfarande som om det inte riktigt är sant. Kommer nog inte fatta helt förrens h*n har kommit.
Imorrn är det dags för första föräldragruppen :) Ska bli lite kul, känns lite tråkigt att gå själv bara men jaja.. Och på tisdag är det dags för Mvc besök igen. Kul och se hur mycke jag gått upp sen sist nu. Gissar att det är några kg..

Borde räkna matte nu, har ett prov som ska vara inne idag. Men jag har verkligen ingen lust.
Fick svar på mailet jag skickade iaf till den kvalitetsansvarige på Hermods. Han tyckte det var jätte bara att jag hade hört av mig och förstod precis varför jag hade reagerat. Så han kopplade in den som var ämnesansvarig för matten. Han gillade inte alls mitt mail. Han förklarade bara igen hur otroligt viktigt det är att man kan räkna med procent i dagens samhälle. Som om det var det jag motsatte mig. Han tyckte inte alls att det var nedvärderande att uttrycka sig som det gjort i texten. Men om jag nu tog så illa vid mig så kunde han väl ändra texten, fast det inte var nå fel på det. För han tycker att det är så. För det är oerhört viktigt att kunna och kan man det inte så är man illa ute.
Orkar inte tjafsa med dom, det har ändrat texten iaf. Så nu behöver inte dom som läser kursen efter mig att ta illa upp och få mentala blockeringar och bli stressade för att det inte redan kan det.
Man går ju kursen för att lära sig, inte för att man redan kan.

Skit matte!

Publicerad 2012-02-01 14:43:15 i Allmänt,

Sitter och pluggar matte. Har kommit till kapitlet om procent och har några uppgifter som man inte får använda miniräknare till. Eftersom huvudräkning verkligen inte är min grej och inte helt vet hur jag ska ställa upp talen för att det ska bli rätt öppnar jag upp Novo som är Hermods studieplattform. Tänkte att jag kanske skulle kunna få lite hjälp från studieguiden, en förklaring om hur jag ska tänka eller nåt. Det är inte direkt uppmuntrande läsning. Ingen förklaring till hur man ska göra eller tänka. Får bara veta att procenträkning är så vanlig idag att det borde jag kunna.

"Användningen av procenträkning har blivit så vanligt förekommande i vårt samhälle att jag skulle vilja påstå att den som inte kan räkna med procent är allvarligt handikappad."

Åh jag känner mig verkligen så peppad till att fortsätta räkna matte just nu. Mm.. Så bra! Tack för den!
Hur kan man skriva så i en studieguide?!
Så för att jag inte vet hur man räknar ut 50% av 700 i huvudet är jag allvarligt handikappad? Det kanske är aslätt enligt vissa men jag kan det inte. Jag vet inte hur jag ska tänka.. Inte i huvudet iaf, på miniräknaren hade jag fixat det 0,5 x 700= NÅNTING!!

Fuck this! Nu tänker jag ta en paus och sura i fred

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela