Malin Björklund

Här är mitt liv

Herr Ågren på besök

Publicerad 2010-05-31 22:39:25 i Allmänt,

Ibland så undrar jag hur jag tänker egentligen! Gör saker jag vet redan innan att jag kommer ångra mycke om jag gör de MEN så gör jag de ändå och sen så ångrar jag mig. VARFÖR??? Kan nån snälla förklara de för mig, för jag fattar verkligen inte! Och jag fattar de ännu mindre när jag gör om mer eller mindre samma sak några dagar efter varandra. Jag blir så jävla trött på mig själv ibland!!! Det där med att lära sig av sina misstag gäller visst inte mig... Och följa råd gör jag inte heller, ber om dom men följer de inte. SUCK



Var och tittade på en lgh i slite idag, kan inte helt bestämma mig.. Men vi får se, kanske. väntar att bilderna från Sabina ska ladda klart så jag kan gå och sova. Imorrn ska jag vara mitt glada jag igen och lägga förra veckan bakom mig.

Kram

Försmak av sommaren

Publicerad 2010-05-30 22:29:42 i Allmänt,

Har haft en helt galen kväll i slite med Sabina. Det kan inte bli annat en grymt kul när hon och jag festar loss :D Orkar inte skriva så mycke. Gick hem barfota vid 9 i morse, varmt och skönt.. Sov några timmar innan det blev bakishäng med massor av mat och bra filmer.
         



Nu ska jag krama kudden och mysa me katterna..

Vänner?

Publicerad 2010-05-28 23:15:31 i Allmänt,

Vet inte riktigt vad som hände.. Fick lite panik och orkade inte spara ut håret längre så jag gick till frisören. Det skulle jag inte ha gjort! Ångrar mig så enormt mycke nu! Inte för att de va så mycke bättre innan men nu är de kort. Riktigt kort. Super kort. Varför gör jag såna saker? Måste se till att inte följa alla såna där impulser, de slutar ju inte bra! Jag kunde väl åtminstone vänta tills på måndag, ska ju ut imorrn!!!

De är lite små kul, nu är de tre olika personer som frågat om ett visst inlägg här på bloggen handlade om den.. Men de gör de inte. Det ända personer jag håller på så där om jag ska höra av mig eller inte är ny människor och min pappa.

Men just nu hade jag faktiskt velat höra av mig till en gamal vän, önskar att den hade kunnat sova här i natt. Det vart lite för mycke nostalgi ikväll. Har varit lite rastlös ikväll och tog en sväng ut på furillen och blev en mer rastlös. Började fundera på vad du menade med allt du sa förra helgen? Inte för att de spelar nån roll men jag fattade inte bara. Men iaf, i natt hade jag velat att du sov breve, bara så jag kunde somna. Att du strök mig över håret. Så att oron och den jobbiga krypande känslan av att jag nog borde ha tänkt efter lite mer den här veckan kunde försvinna. Att du viskade att jag gjorde rätt, att man kan lite på människor som säger sig vara bra och ärliga. Men på nåt konstigt sätt är vi inte vänner längre, det gick inte. Vi säger oss vara det men det är inte sant. För vänner vågar stå för att man är vänner. Och man är inte rädd för att de blir fel om man hör av sig till dom.  Och ja, det här handlar om dig.



Vet att de blev lite rörigt, det är rörigt just nu.
Borde gå och sova nu, tur att Baltazar är inne i natt iaf :)

Allt blir nog bättre imorrn.

Sov gott


Lite självgod ska man vara ibland

Publicerad 2010-05-26 20:50:19 i Allmänt,

Vissa dagar undrar jag va fan jag håller på med, hur kunde jag ens tänka tanken att jag skulle kunna jobba ihop med min mamma, som i måndags då vi bråkade rätt ordentligt halva dagen. Riktigt jobbigt och onödigt. Och sen har vi dagar som i dag då det verkligen fungerar hur bra som helst :) Allt har flyttit på hur bra som helst, och det är så härligt!!


Efter jobbet idag så följde jag med Sabina in i affären. Hon skulle handla lite till en kille som är sjuk. Som en överraskning. Hon satte en liten rosett och en blomma på påsen, köpte lite pinnglass, nyponsoppa, nässpray, ipren och lite god frukt och lite annat smått och gott som man vill han är man är sjuk. Hur gulligt är inte de?!


Sitter och funderar på kläder till på lördag, har iaf valt skor :D Och dom är så snygga! Blev tokförälskad i dom direkt när jag såg dom, synd att de inte är mina bara... Men min snälla syster lånade ut dom till mig :) Är glad att vi har samma strl i skor. Och på tal om kläder, kom i ett par gamla jeans idag, så nice! Och jag måste va lite självgod och säga att jag tycker jag får en riktigt snygg rumpa i dom!! Och nu när jag ändå är i gång om saker jag gillar med mig själv kan jag fortsätta lite till :) Jag tycker även om mina ben, speciellt i stövlarna jag lånat! Gillar faktiskt ganska mycke med mig själv när jag tänker efter och de ska man ju göra ibland så de inte blir för mycke fokus på de man är mindre nöjd me....



Något som jag är mindre glad över är morgondagens frukostgäster.. De ska ha extra tidigt så absolut senast kl 6 måste jag vara på jobbet.. Hur trött är jag inte då?! I vanliga fall ringer min kl 06.30, men de är bara för att jag ska kunna snooza till minst kl 7..  Men de är ju iofs bara en morgon så de ska nog gå bra. I helgen blir de också tidigare men inte lika tidigt, de vill "bara" ha frukost vid 7.. Men de går nog bra, måste bara se till att komma i säng före kl 24.. Och de är lättare sagt än gjort..

Kram

Äntligen hemma!

Publicerad 2010-05-25 19:25:32 i Allmänt,

Är äntligen hemma efter jobbet. Hade tänkte gå ner till Jessika men jag är lite för trött för att ens orka försöka...

Helgen var riktigt kul, åkte ju i min bil utan sterio i lördags till slite. Var hemma hos Sabina först innan vi lullade bort till elvan. På nå konstigt vis blev rätt dragna redan hemma hos Sabina. Det var ett liveband som spelade, dom var rätt bra även om jag tycker att de kanske blev lite för hård hårdrock... Drack några öl och tyckte de var gott, har kommit fram till att jag inte gillar carlsberg export men att staropramen rinner ner lätt :) Skickade en del halv pinsamma sms till både nya bekanta och gamla vänner... Men de bjuder jag på, de som känner mig är vana och de som inte gör de lär ju märka de förr eller senare iaf :) Efter speliningen blev vi bjudna på efterfest, vet inte vart men de va kul iaf :) Senare hamnade vi i Sabinas kök och pratade massa strunt tills de blev för ljust. 

                                                                    



Och i söndags var vi inne i visby och hjälpte Sophie inför balen, de tog en stund och när vi äntligen var klara och gick så började det att spöregna. Fast de varade bara en kort stund som tur var. Hon var grymt vacker! Och då ångrade jag mig en del att jag inte gick klart gymnasiet... Efter att ha lämnat av henne vid säve åkte vi ner till hamnen för att se när kortegen kom ner..  Efter ett x-antal timmar i stan åkte vi äntligen hem. Skulle ha åkt förbi slite för att hämta min bil men var alldeles för trött för att köra.


              




Idag är jag oxå helt slut men de beror på helt andra saker.. Nu ska jag faktiskt äta lite middag och se film.

Kram

Sol och slite

Publicerad 2010-05-22 15:06:00 i Allmänt,

Sitter på jobbet, bara väntar ut tiden. Ska till slite ikväll, och förhoppningsvis åker jag dit i min bil :D Ska bara tanka fylla på olja, vatten och städa ur den lite lagom iaf så man kan sitta iden utan att dö.. Sen blir de elvan och för tredje gången i mitt liv ska jag göra ett starkt försök att dricka öl.. Önskar som vanligt att jag hade en sterio i bilen, de blir så mycke roligare då.. Nu kommer de folk, dags att fortsätta att jobba...

Kram

Guldmedalj till mig

Publicerad 2010-05-21 20:01:29 i Allmänt,

Japp, de tycker jag att jag borde få! Jag är bäst på att säga saker som jag inte borde men säger de ändå och jag lyckas fan alltid göra bort mig på ett eller annat sätt! Så därför borde jag få en medalj. Borde inte bara ha alkolås på mobilen utan även nån form av lås som känner av när de är fel!



Fia livade nog upp allas dag idag iaf :D

Naglarna är fixade

Publicerad 2010-05-20 19:58:08 i Allmänt,

Så, då var naglarna fixade och det är städat...
Nu är de bara att vänta.. Tycker inteom att vänta, då hinner jag bli nervös och desutom hinner jag tänka en himla massa.. Tex på hur liten tv jag har eller att jag borde byta tröja eftersom jag har fått nå skit från liljorna på den jag har men jag har ingen annan jag gillar så där för vill jag inte vänta mer. Tålamod är väl inte de jag är känd för att ha direkt... Jaja

Träning

Publicerad 2010-05-19 07:31:49 i Allmänt,

Uppe tidigt idag igen, väntar på Sabina. Vi ska ut på en lång promenad innan vi börjar jobba. De är rätt skönt att gå ut och gå innan jobbet, det tar inte lika lång tid att vakna då. De gånger vi tränat innan jobbet så har jag varit människa redan vid 10, och dom dagar jag inte tränat innan jobbet börjar jag vakna till liv runt 12 :) Men vi har skippat gymet nu, det är så skönt ute och så är de mycke billigare att gå ut och gå plus att vi slipper den irreterande gubben som alltid var på gymet när vi var där :D


Dags att gå!

17 maj

Publicerad 2010-05-16 22:02:45 i Allmänt,

Är äntligen hemma efter en hel helg med massor av jobb, trött som en gnu! Och det känns i hela kroppen!!
Dags att börja träna ordentligt igen!! Börjar i morgon, Sabina plockar upp mig 7.30. Får passa på när det inte är frukost till hotellet.


Och i morgon är de 17 maj. Just den här tiden på året kan jag längta tillbaka lite till Oslo, även om de hände en del jobbiga grejer där så hade vi kul, riktigt kul!! Då levde jag verkligen för dagen och planerade aldrig något, jag visste aldrig vad som skulle hända eller vart vi skulle hamna. Och det hände saker hela tiden, det kan jag sakna.
Men skulle jag åka tillbaka nu skulle det inte vara samma sak, jag är inte samma person längre. Undrar hur livet hade sätt ut om jag hade åkt tillbaka efter sommaren -06 som jag hade planerat. Om jag och Camilla hade delat lägenheten på majorstuen som vi hittade... Minnen...  Har letat hur mycke som helst efter bilder från Oslo-tiden men hittar dom inte, vet inte vart de tagit vägen tyvärr!

Men det är bara kortare stunder jag saknar Oslo, gotland är underbart den här tiden också :) 




Svalde stoltheten och ringde min pappa som hade det jätte bra, han har fått nytt jobb och verkade ha de toppen. Syster och systerson sa han mådde jätte bra också, och jag fick riktigt dåligt samvete över att jag inte har hälsat på dom ordentligt än :( Och tyvärr verkar de inte som jag kommer kunna åka upp innan sommaren som jag hade velat, tiden räcker inte till. Önskar helgerna var längre!! Fast va hjälper det när jag jobbar hela helgerna?!

Dags att krama kudden! Sleep tight

De går så bra!

Publicerad 2010-05-13 21:48:22 i Allmänt,

Igår var en helt otrolig dag, den började inte så bra, var lite trött och hungrig... Men den slutade grymt bra!
Hade en bokning på 18 personer, och alla var riktigt nöjda!

Menyn
Laxceviche med sparris och västerbottenbröd
Lammfilé med chevrekräm
Vit chokladmousse med hallonsås

Var riktigt nervös innan alla kom men sen flöt allt bara på utan problem.. Det var inte lika kul att gå upp i morse bara, började 06.30 idag igen eftersom de ska ha så tidig frukost. Men det kom igen, va lagom glad..





Just nu sitter jag igen och svär över den förbannade tvättmaskinen, börjar tro att de vilar en förbannelse över den. Den fungerar inte och jag vet inte hur jag ska ta redan på vad som är fel. Anar att det kan vara en propp men eftersom jag är så grymt oteknisk så kan jag inte ens gissa mig till vilken av alla proppar som går till tvättmaskinen och än mindre se om det har gått nån... Har jag tur kanske jag får låna Jessikas tvättmaskin och bara tvätta det mest nödvändiga..

Sitter och försöker hålla mig sysselsatt, medans min smartare hjärnhalva försöker komma på miljoner skäl till varför jag inte ska höra av mig.. Men hela tiden ploppar tanken upp: "Varför inte?" Så nu ligger mobilen lånng bort från mig, ska fan hålla mitt löfte till mig själv!! 


Nu kom Jessika, får se hur de här går.. Hon tycker jag ska höra av mig.. Får se hur de blir..



Känner mig lite små stolt över mig själv faktiskt, har klarat det
än så länge..

Time for bed!

Sur och grinig!!

Publicerad 2010-05-12 06:10:21 i Allmänt,

Hatar att va tjej så jävla mycke vissa dagar!!!
Hatar att ha ont, va sur, super känslig, må illa och att mer eller mindre leva på ipren!
Suck




Ska springa till jobbet och göra allt för att inte fucka upp den här dagen


-



Och så hatar jag folk som vill ha frukost extra tidigt för att dom ska iväg fast det inte är så!
Varför beställa frukost en timma tidigare för att sitta och såsa i 50 min?

Grym helg!!

Publicerad 2010-05-11 22:31:22 i Allmänt,

Den här helgen var riktigt rolig!! I fredags var vi ju på kegesmässan och jag hade ju som sagt erbjudit mig att köra så att mamma och Maja skulle kunna festa loss, provsmaka massa vin, öl och annat smått och gott.. Men utan alkoholtillståndspappret blev det inge provsmakning, surt för dom...
Men på kvällen blev det rejält röj på visby strand. Fick super god mat men hade kunnat haft mycke bättre bordsgrannar.. Efter middagen spelade Gaston och vi dansade som bara den, lyckade till och me ha sönder mina älsklings skor :( Så nu måste jag till skomakaren med dom, och helst innan 29 maj då det är fest i ishallen.

I lördags var det först jobb på dagen innan jag skyndade mig hem för att göra mig klar innför kvällen. Kom till Sabina vid 18 där vi bjöds på super smarrig tacogratäng! Det blev förfest några timmar innan vi tog oss till borgen för spelning med Pumpbolaget. Och var de röj på visby strand så var det inget mot vad det var på borgen!! Kvällen försvann hur fort som helst, som den alltid lyckas göra när man har grymt kul...



På söndagen var vi lite sega.. Vi åt upp resterna av tacogratängen innan jag åkte hem och gick till jobbet men fick inge vettigt gjort. Så när jag äntligen kom hem och tänkte att jag skulle slänga mig på soffan och bara mysa resten av kvällen märker jag att katterna har skitit ner hela badrummet, trevligt.. De sista jag gjorde innan jag åkte hemmifrån dagen innan var att tömma kattlådan. Precis när jag hade samlat kraft för att fixa de ringer Jessika och bjuder på middag, och eftersom man måste äta gick jag ner till henne :)
Lagom tills maten var uppäten ringde Johanna och berättade att hon tänkte komma över och titta på min bil och kanske fixa den. Efter ett tag konstaterade hon att den nog borde tas hem till henne för en närmare titt.. Tror dom bogserade ut den med 00 färjan.. Då var jag död och däckade i sängen :/

Måste sova nu, börjar så där fruktansvärt tidigt hela den här veckan *gäsp* Trodde det skulle bli lättare och lättare att komma upp men icke!

Sen har det hänt massor av andra saker idag men det tar jag imorrn.

Kram

Trött

Publicerad 2010-05-05 20:41:19 i Allmänt,

Idag är jag riktigt trött. Har inte helt kommit in i att gå upp tidigare, började jobba 06.30.. 06.30!!!!  De är för tidigt, hjärnan funkar inte den tiden på morgonen, inte min iaf..
Beundrar verkligen dom som klarar att börja jobba tidigt på morgonen för att inte tala om dom som jobbar natt. Det är otroligt.

Idag har varit en riktigt seg dag, tiden har sniglat sig fram. Lite folk var de också, undrar varför...? Igår va de fullt ös hela dagen, all mat tog slut även alla pajer. Men trots att det varit segt har de ändå varit en helt okej dag. Bakade tårta till Sabina som fyller år imorrn (Wohoo Grattis!) Den blev riktigt god :)





Funderar massor på kläder till helgen.. Först på fredag känns de som att man ska klä upp sig, men frågan är hur mycke.. de västa som finns de är att komma till en fest och känna att man är för uppklädd eller att man inte är tillräckligt (händer inte mig så ofta eftersom jag älskar att klä upp mig.. ) 
Och sen har jag lördagen då det först är middag/förfest hos Sabina och sen ska vi in till stan.. Det blir borgen, Pumbolaget ska spela. Kul me lite omväxling till munken. Men frågan är va har man på sig då? Funkar klänning? Hade tänkt ha en svart klänning och mina svarta stövlar eller dom söta mockapumpsen med rosett.. Har inte varit på borgen så många gånger men de känns som de skulle kunna vara för uppklätt... Hjälp? 

Jaja får se va de blir, har ju några dagar kvar på mig...

Kram

Jobb jobb jobb

Publicerad 2010-05-03 19:12:19 i Allmänt,

Den här veckan är helt full proppad med saker som händer, kul :D
Imorrn kör vi igång med frukost igen, första hotellgästerna kommer inatt. Imorrn kommer även spendrups ut och ska övertala oss att välja dom och inte carlsberg..
På onsdag ska vi fira Sabina erftersom hon fyller år. Det är säkert något mer som händer men kommer inte helt ihåg..
På torsdag kommer snacksbolaget ut och pratar om deras sortiment.. Anni är borta också men de går nog bra.
På fredag är de kegesmässa med mässmiddag på kvällen, det ska bli kul.. Och av nån anledning så erbjöd jag mig att köra, tråkigt..
Men det gör inte så mycke för på lördag blir de utgång med Sabina och då ska jag inte köra :) Gissar att det blir munken, hur som så kommer de nog bli en riktigt kul kväll! Funderar lite på kläder och skor..
Och på söndag tänker jag sova! För nästa vecka händer de lika mycke igen, sweet!!!


Det känns som om det är nu det börjar igen, så grymt kul!! Visst jag var inte ledig många dagar förra sommaren men va fan, han med att ha kul ändå.. Tur att jag inte behöver så mycke sömn på sommaren (konstigt..) 



Det blev ingen städning igår, kom på massor av andra saker att göra tex äta middag hos Jessika och när jag kom hem va kl lite för mycke så då orkade jag inte.. MEN ikväll ska jag iaf göra de! 

Kram 

Helgen

Publicerad 2010-05-02 17:22:40 i Allmänt,

Har haft en riktigt mysig helg med Sabina och Stella, i fredags var vi i bläse och grillade med hennes familj och vänner till dom. Sen gick vi bort till brasan, måste säga att jag är lite besviken på valborgsfirandet här, de känns på något sätt mycke större upp i solberga.. Framförallt brasan! Men de va mysigt iaf.

Igår åkte jag och Sabina till stan för att shoppa lite. Sabina köpte ett par sjukt snygga skor, blev lite avis men de passa så mycke bättre på henne än på mig. Jag fick nöja mig me nya strumpor :/ Efter all shopping åt vi på creppan, så gott!!! Creps med färska jordgubbar, vit choklad och vanlijglass å så tog jag lite noisettopping på. UNDERBART GOTT!!

Sen skulle jag egentligen åka hem men jag ville bara inte, så jag blev kvar hos Sabina en natt till. Så igår kväll tittade vi på massa gamla kort åt ost och kex..

Idag har jag jobbat, dock inte så värst hårt.. Har mest suttit (HA jag sa rätt.. eller?) och funderat på va jag ska plantera för blommor i min kruka på trappen.. Har ju faktiskt en liten uteplats som jag tänkte göra lite sommarmysig.. Satt ute härom kvällen och drack smoothie och saknade lite blommor, kan nog bli riktigt härligt där ute i sommar.

Ska ta och sätta fart och städa lite, sen ska jag kolla vad jag ska byta jackan till..

Kram

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela