Malin Björklund

Här är mitt liv

Väntar på bussen, mot jobbet igen. Känns s...

Publicerad 2011-06-29 07:55:27 i Allmänt,

Väntar på bussen, mot jobbet igen. Känns som om jag precis gick och la mig. Har jobbat långpanna sen i måndags och det verkar som om de blir så varje dag fram till torsdag, nästa vecka... Med ett litet undantag på fredag kväll. Men det känns fortfarande bra, nästan all sommarpersonal har jobbat. Alla är jätte duktiga och lär sig snabbt.. De är väl lite småsaker som man stör sig på men det är ju bara första dagarna så det är väl inte så lätt.. Nu kämpar jag för att hålla mig vaken, sist jag åkte buss så somnade jag. Skulle av hemma i slite och missade nästan hållplatsen. Snart framme :) då blir de frukost och en stooor kaffe.

Nya rutiner. Uppe tidigt varje dag jag job...

Publicerad 2011-06-21 07:55:44 i Allmänt,

Nya rutiner. Uppe tidigt varje dag jag jobbar nu, men går inte och lägger mig tidigare. Vilket gör att jag gäspar käkarna ur led. Sitter i jeans och t-shirt och fryser, va hände me sommaren? Det kan ju inte bli kallt nu, då kan jag ju inte bada på midsommarnatten. Kommer inte ihåg om jag gjorde de förra året men eftersom de blivit en tradition så säger vi att jag gjorde de... Och varför har jag ingen tröja me mig? Blåser ju riktigt kallt!! Idag blir de jobb och sen kommer Louice ut. Men innan jobbet blir de massage, Lili petade lite på min rygg igår och jag höll på att dö.. Kändes inte som om sjukgymnasten kunde göra så mycke för min rygg trots allt, inte så jag klarar sommaren iaf. Hon hade säkert jätte bra idéer om hur jag ska bli bra på några år.. Helst hade jag velat haft en operation men jaja, vi får väl se va som händer.

Söndag igen

Publicerad 2011-06-19 22:06:45 i Allmänt,

Söndag igen, tiden bara flyger iväg. Helgen försvann lika snabbt som vanligt. I fredags var jag hemma hos mamma och firade Elin, ät mumsig sommartårta och mös me kissarna. Och igår var det 50-årsfest :) Idag var jag, Sabina och Stella nere i Dalhem. Åkte tåg och fikade :)

I veckan händer inte så mycke, jobb.. På onsdag ska hela meny lagas igenom. Från förberedelser till upplägg. Sen kommer dag och kvällspersonal in för att lära sig kassan och kaffemaskinen. Sen ska jag väl in till stan nån kväll och på torsdag ska jag hämta Micke vid båten. 02.30. Kul tid båten kommer in -.- Och sen är det midsommar. Vet fortfarande inget som händer. Ön eller fastlandet? Har inte så stora krav: Midsommartråta, bubblande rosé, fint väder och glada vänner. Det är väl inte för mycke begärt?

Visst ja, Pam har ju flyttat in oxå. Sen i fredags är vi sambos över sommaren :) Blev lite trångt men det ska nog gå bra iaf :)

Nu blir det sängen, ska försöka mig på det där me att sova.. Inte så lätt, fortfarande ljust ute. Men ska upp tidigt, riktigt tidigt, åker redan kl 7 härifrån..

Natti

Även fast det varit helt otroligt härligt ...

Publicerad 2011-06-13 09:08:33 i Allmänt,

Även fast det varit helt otroligt härligt att åka bil de senaste dagarna så blir det buss igen. Har äntligen fått pengar :) Så nu sitter jag i solen och väntar, musiken dunkar i öronen. Har otroligt svårt att sitta still, har lagt in sommar musik i mp3:n. Och ett antal sköna danslåtar... Känns inte som måndag idag, men och andra sidan så har jag noll känsla för va det är för dag de senaste veckorna :p Ikväll ska jag träffa Pam och sen måste jag tvätta, börjar få lite klädpanik. Och sen måste jag verkligen sätta fart och få ordning hemma. I helgen flyttar Pam in :D Så vi blir sambos i sommar igen. Visserligen bor jag lite mindre i år men va fan, vi är ju aldrig hemma iaf.. Nu kommer bussen så jag ska fixa och trixa lite och sen blir det jobbet. Ha en bra dag!

Grillat, vin och spöregn

Publicerad 2011-06-12 23:03:17 i Allmänt,

Har haft en otroligt mysig helg me Frida :)

I Fredags grillade vi och åt potatisgratäng på balkongen, hur mysigt som helst! Sen tog vi en promenad runt i stan och tittade på alla studentvagnar som åkte runt.

Sen skulle jag ha varit kattvakt i lördags på dagen men saker ändrades i sista stund och på ett inte alltför bra humör så åkte jag ut till Louice i stället. Mös i solen och tittade på när hon packade upp kartonger.

Sen på kvällen blev det några glas vin hemma hos Frida innan vi gick ner till Masters och satt på uteserveringen. Pratade i flera timmar och tittade på folk. Vissa fullare än andra... 

Hade en riktigt mysig toppen kväll :) När vi skulle hem öppnade sig himlen och regnet bara vräkte ner, stod vid Solberga skolan under taket och tog lite roliga hoppkort innan vi gick hem i regnet. Sjöng och dansade runt :) Tog av mig skorna halvvägs hem och det var så härligt! Asfalten var varm och gick i alla vattenpölar :D När vi kom hem så kunde jag vrida ur tröjan och i morse var skorna fortfarande dyblöta. Men det gjorde inget, det var härligt!

Och idag var jag ute hos Louice igen och fikade :) Tittade även på en lgh, men jag vet inte. 5000/mån inkl el och vatten.. Stor och ljus men den är möblerad.. Så jag vet inte.. Får fundera lite. Har ju lite tid på mig. Sen vid tre hämtade jag PamBam vid båten. Så nu är det absolut sommar!!!

Nu ska jag krypa i säng. Är otroligt trött, men glad :)

God natt

Är alldeles pirrig och fnittrig. Känns som...

Publicerad 2011-06-09 08:28:19 i Allmänt,

Är alldeles pirrig och fnittrig. Känns som om jag har en stor, bubblande boll av ren lycka och glädje i magen. Och allt är vackert och underbart, inget är svårt och precis allt är möjligt! Känns som om jag är i ett lyckorus. Är så glad att jag har mina vänner och min familj, dom finns alltid där. Och är så tacksam över att jag bor här, just nu är det nog utan tvekan den vackraste platsen i världen. Önskar alla kunde få uppleva de! Kanske låter som om jag är full men det är jag inte, är på väg till jobbet och det är sommar :D Livet är lekande lätt just nu! Kram på er

Stranden

Publicerad 2011-06-04 12:11:32 i Allmänt,

Har haft en två helt underbara dagar i solen :) Lite bränd men inte så farligt, det gör inte ont iaf. Och sen är det lite ränder som jag tänkte jga skulle få bort idag. Ska ner till stranden, helt otroligt skönt att bo så nära! En filt, en flaska vatten och lite trevligt sällskap. Kan det bli bättre? Sen blir det mys vid stranpromenaden ikväll.

Åh vad jag älskar den här tiden!! Man behöver inte ha några planer, det blir bara bra iaf :D

Kl är nästan 7 och det är redan varmt :) K...

Publicerad 2011-06-01 07:18:06 i Allmänt,

Kl är nästan 7 och det är redan varmt :) Känner att mina jeans åker så fort jag kommer hem. 1 Juni idag, och det känns som högsommar. Vid 23 igår hade jag fortfarande bara armar och det var hur skönt som helst. Var nere på creppan igår, Sophie jobbade. Träffar ju aldrig henne om hon inte jobbar längre. Och om de redan är så fast sommaren inte har dragit igång än, hur blir de då sen? Hon har två jobb i sommar och jag ska vara lite ledig :) Sitter och försöker hålla mig vaken men det är otroligt svårt! Somnar jag är det kört, kan nästan garantera att jag missar min hållplats då. Tur att jag har batteri kvar i mp3:n.. Sen blir det jobbet, en stor kaffe innan jag börjar me altanen. Måste vakna till liv! Måste skaffa en kaffebryggare hem...

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela