Malin Björklund

Här är mitt liv

Glad och lycklig

Publicerad 2011-03-22 07:55:54 i Allmänt,

Det händer så mycke som jag inte helt kan sätta ord på, vill inte göra det heller.. Inte än. Känner mig bara genom lycklig och glad.. Och lite trött kanske, men på ett bra sätt.

Känns som vår, ÄNTLIGEN!! Så härligt, ser snön smälta bort och bara längtar tills man kan ligga ute i gräset och bara mysa. Solglasögonen har kommit fram oxå :) Måste ju se vägen när jag kör + att jag känner mig lite små cool när jag har dom på mig. Lite små hemlig :)

Nu blir det frukost sen bussen till jobbet :)

Visst ja, ska ringa på 2 jobb idag :D Håll tummarna!!

Äntligen helg! Seg, seg, seg dag på jobbet...

Publicerad 2011-03-18 16:35:26 i Allmänt,

Äntligen helg! Seg, seg, seg dag på jobbet. Trodde aldrig det skulle ta slut, ett tag kändes det som om klockan gick baklänges.. 2 dagar av skön ledighet, lovely! Typiskt bara att det kom snö, hade varit härligt med en vårhelg. Fast om det är så här behöver jag inte ha dåligt samvete om jag ligger i sängen och myser halva helgen :) Ska hem och leta reda på epilatorn, ajaj, slutar säkert me rakhyveln iaf. Men skam den som ger sig, den var dyr och ska fan användas hur ont det än gör, iaf en liten stund.. Trevlig helg!

Det här känns bra, riktigt bra. Trött som ...

Publicerad 2011-03-17 09:16:52 i Allmänt,

Det här känns bra, riktigt bra. Trött som bara den men det gör inget, glad iaf :) På väg till jobbet, helt galet hungrig! Lite frukost innan jag fortsätter me papprena.. Känns som om dagen kan bli seg, vill ju att idag och imorrn ska gå fort!

Sova?

Publicerad 2011-03-13 03:52:54 i Allmänt,

Ska försöka mig på det där med att sova.. Inte helt lätt..
Somnar glad iaf :)

Sov gott

Nervös

Publicerad 2011-03-12 18:29:16 i Allmänt,

Börjar bli lagom nervös och pirrig. Jobbigt! Har lite ont i magen, fast på ett bra sätt. Får väl se hur det går. Får uppdatera senare. Håll tummarna! Ska gå om 10.. Och tiden singlar sig fram. Har varit klar i snart 1 timma, trodde det skulle ta längre tid att klippa mig.. Önskar nog att det hade tagit lite längre tid.. Det blev ganska ojämt :( Hoppas mamma kan fixa till det i veckan.

Nu ska jag gå..

Systerhäng på creppan

Publicerad 2011-03-08 23:24:08 i Allmänt,

Det blev creppanhäng ikväll :) Kom precis hem, träffade både Elin och Sophie. Det händer ju inte alltför ofta direkt. Blev bjuden på en förrätt, chevré med ruccola, honung och nötter. Grymt gott och lyxigt!

Nu har jag en mobil igen, så skönt! Så om du känner på dig att jag borde ha ditt nr, hör av dig!
Försöker bygga upp telefonboken igen, inte helt lätt.

Ska in en sväng till ams imorrn. Ska bli kul att se vad dom har att säga, kanske får jag en rolig jobbcoach.
Jaja, är för trött för att orka skriva ordentligt.

Sängen nästa, Zzz

Det händer ingenting

Publicerad 2011-03-08 08:39:40 i Allmänt,

Händer inte så mycke just nu. Håller på att tömma på jobbet, på fredag ska det vara klart :/ Och samtidigt kör vi en inventering.. Jätte spännande, verkligen. Körde hem från jobbet med glasögonen igår, det var spännande. Living on the edge, men när jag kom till kyrkan åkte dom. Vet inte om det var bättre, ögonen var ju lite vana vid dom.. Tänkte att nu när jag inte jobbar som vanligt så ska jag använda dom varje dag så jag vänjer mig. Men det är lite svårt med avstånd och nivåskillnader..

Blev inge Sthlm i helgen, men det blev middag hemma hos Frida i lördags :) Riktigt gott och jätte mysigt!!

Ingen bil idag, blir buss. så nu måste jag springa om jag ska hinna.

Fortfarande ingen mobil, eller nu har jag fått låna mammas förra men den hade visst ingen laddar SUCK!! Jobbar på det..

Arbetslös och utan mobil

Publicerad 2011-03-02 10:12:13 i Allmänt,

Har haft lite halvt små deppiga dagar. Och har fortfarande ingen klok mobil, den jag har nu kan jag ringa ifrån.. Ibland iaf.. Och det är väl iofs bra, tänk vad mycke jag kommer ha sänkt min mobil räkning nästa månad :)
Andra dagen som "arbetslös", letade bland platsannonserna igår. Det var ju inte direkt upplyftande. Men skam den som ger sig, ska fortsätta kolla olika jobb i Sthlm idag. Har hittat 1 som jag tänkte ringa på, så håll tummarna! Det som känns lite fult är att jag inte hade några planer på att säga att jag bara kan jobba fram till maj då jag ska fortsätta jobba på mitt vanliga jobb... Men om jag säger det kommer jag inte få ett enda jobb, vem vill anställa en person i ca 2 månader? Men om någon vet någon arbetsplats som behöver en vikarie eller bara något annant tillfälligt jobb så säg till. Kan tänka mig att göra vad som helst, lär mig snabbt om det är något jag ínte kan..

Ska ta mig ur den här deppigheten och kanske ta mig in till stan. Biblioteket var det flera år sen jag var på sist, kan ta med mig min data och sitta där och söka jobb.. Får se vad som händer, ska försöka uppdatera lite mer.

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela