Malin Björklund

Här är mitt liv

På väg hem från jobbet. Har inga planer fö...

Publicerad 2011-05-31 16:45:30 i Allmänt,

På väg hem från jobbet. Har inga planer för kvällen alls. Det är helt otroligt härligt väder så de ända jag vet är att jag inte vill vara hemma. Har knappt hunnit sluta och jag är redan rastlös. Blir nog en snabbdusch och sen stan. Kommer bli tokig om jag ska vara hemma hela kvällen och inte göra nåt. Spendrups var och lämnade varor idag. Har ju varit lite orolig för att de ska bli konstigt eller pinsamt men de gick bra :) Känner igen att jag önskar att saker och ting var lite annorlunda. Funderade först på att kanske ringa TP men efter idag känns de inte lika lockande :/ Jaja, får väl se hur de blir. Nu är jag nästan hemma..

Helgen

Publicerad 2011-05-29 21:12:50 i Allmänt,

Är hemma för andra kvällen i rad (kors i taket!). Ganska skönt faktiskt, är bara lite rastlös.. Men det funkar :)

Var i ishallen i fredags.  Det var kul, men inte riktigt värt 150kr.. Förfesten var som vanligt roligast. Mycke tjejsnack me tjejerna! Och Sandra är tillbaka :D Hur kul som helst! Trots att det slutade kl 1 så blev det sent iaf, tror jag somnade nån gång vid 5.. Vaknade alldeles för tidigt igår bara, tokarg och svidig. Men det redde ut sig som tur var :) Sen bar det av till Fårösund för att byta däck på min bil. Efter som jag är så super tjejig så kan jag inte fixa sånt själv, tur att Louice kan :) Efter att nästan ha gett upp så var till slut alla däck på plats. Efter det bar det av mot staden. Lunch på Tigris, så grymt gott! Hade lite svårt att välja om jag skulle ha kebab eller pizza så det blev pizzan kebab special. Som en utrullad kebabrulle typ :) Sen vart det lite mys hos Frida innan jag åkte hem igen. Trodde jag skulle somna riktigt tidigt igår men icke. Vid 1 hade jag fortfarande inte lyckats somna..

Idag har jag inte gjort så mycke, åkte in och kramade mamma. Inte för att det är morsdag utan för att hon är bäst i världen. Det råkade bara vara morsdag.. Kom hem för ett tag sen och har fixat ny besiktningstid för bilen. Så onsdag 8 juni rullar jag igen, om det inte är nå fel på den men det tror jag inte det är. Behöver jag säga hur skönt det känns?

Imorrn ska jag till sjukgymnasten igen och sen blir det jobbet. Dags att börja baka och fylla upp frysen..
Nu blir det film, måste ju bli trött så jag vänder tillbaka dygnet.



Den obligatoriska tungbilden :)











Är på väg hem, och trots att de är mulet s...

Publicerad 2011-05-26 22:15:06 i Allmänt,

Är på väg hem, och trots att de är mulet så är de ljust. Och de är så härligt! Och de blir bara ljusare och ljusare :D Har en förväntan och pirr i magen inför sommaren. Soliga dagar och ljumma nätter, mjukt gräs och varm asfalt! Som vanligt blir jag förälskad i ön och kär i sommaren. Det finns inget bättre än den här tiden, allt är lätt! Känner mig på topp, är spontan och bara lever livet. Träffar nytt folk, myser me gamla vänner. De ända som räknas är nu, varje minut. Vill inte missa nåt, sova gör jag i vinter. Alla borden och måste blir mindre och inte lika viktiga och jobbiga. Kärlek till allt och alla!

Hemma-mys-kväll

Publicerad 2011-05-25 22:18:41 i Allmänt,

Hemmakväll :) Det var ett tag sen jag bara var hemma och inte gjorde nåt.
Har en hel drös med borden men... nä.. Inte ikväll. Ikväll blir det mjukisbyxor i soffan. Känner mig helt död, brist på sömn det senaste veckan, eller veckorna... Vill ju inte vara hemma när det är soligt och härligt ute :)


Och på fredag är det Balunsen i ishallen, och vad ska man ha på sig då? Har inga idéer.. Och inga planer för resten av helgen.. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag vilja göra nåt på både lördag och söndag. Så om nån vill göra nåt, ta en fika eller bara slappa på en filt i Almedalen eller nåt annat så har jag inga planer :)

Nu är det Off the map igen på tv. Sen blir det sängen direkt! Gäspar snart käkarna ur led..

Det luktar sololja och är helt otroligt va...

Publicerad 2011-05-20 09:05:06 i ,

Det luktar sololja och är helt otroligt varmt. Känns som högsommar om jag bortser från att det fortfarande är folktomt. Har inte direkt nån lust att åka till jobbet och stå inne hela dagen. Skulle gärna åkt ut till Lagunen och jobbat på brännan och försökt bada.. Nån som vill hjälpa mig med bilen?

Utflyktssugen

Publicerad 2011-05-19 23:23:44 i Allmänt,

Älskar när det är sånt här väder! Varmt på kvällarna :D Blir utflyktssugen, skulle vilja packa bilen med en filt, en bra bok, lite goda frukter och den nya ramlösan med smak av annans. Åka iväg till en strand eller ett änge och bara softa. Furillen, Fårö eller vart som helst bara det är varmt och mysigt.
Har fönstren öppna fortfarande och det är inte kallt. Det svalkar skönt i min tokvarma lägenhet, den här sommaren kommer bli varm. Önskar jag hade haft en balkong eller en uteplats med kvälls sol. Som förra sommaren, då hade jag ju till och med en egen trädgård. Inte för att jag använde den så ofta, men iaf. Det var skönt att sitta där uppe på kvällen när jag kom hem från jobbet, mysa med kissarna (innan det blev knäppa), dricka päronsoda med Pam eftersom vinet smakade apa. Måste fixa bilen, kan inte gå en sommar utan bil eller balkong.

Hoppas det blir soligt och härligt i helgen :)

Språk

Publicerad 2011-05-18 22:50:03 i Allmänt,

Borde verkligen gå och sova.. Men fastna framför tv:n. Off the map, den är bra :) Och så pratar dom spanska lite då och då :D Är det något jag gillar mer än motorcyklar och tatueringar så är det spanska :P

Det är ett av mina favvo språk. Norska och italienska är andra språk jag diggar. För att inte tala om irländska, det är ju underbart! Får gåshud av att höra det! Så hittar jag en irländare som kör mc och har tatuering så är jag såld direkt ;)

Imorrn blir det sjukgymnasten igen, hoppas det hittar felet snart. Och att det går att göra något åt det. Sen blir det fårösund igen. Måste sätta fart där ute nu. Inte lång tid kvar nu. Börjar kännas pirrigt och spännande :)

Och snart är det helg igen, målning på lördag hos mamma och sen tjejmiddag på kvällen. Och det ska bli lugnt!! För nästa helg är det stor fest, igen!

Nu blir det sängen :)

Strålande sol me lite kyliga vindar. Åkte ...

Publicerad 2011-05-18 19:13:27 i Allmänt,

Strålande sol me lite kyliga vindar. Åkte till jobbet i morse me hur mycke energi som helst. Gick jätte bra fram till 12, är själv på jobbet hela veckan. De betyder att de blir väldigt tråkigt. Tog bussen till stan och gick en lång långpromenad runt Visby :) När vi kom tillbaka till öster passade jag på att gå in på systemet och beställa de super goda (och billig) rosé vinet som jag tjatat om ett tag nu. Nästa vecka kommer de, lagom till Balunsen :) Snart hemma, ska försöka få i mig lite middag..

På väg till jobbet. Sist jag åkte till job...

Publicerad 2011-05-17 07:54:57 i Allmänt,

På väg till jobbet. Sist jag åkte till jobbet vid den här tiden var de knappt ljust och väldigt mycke snö. Nu har har de varit ljust i några timmar och nästan lite för varmt för vårjackan.. Underbart! Känns som om tiden bara sprungit iväg samtidigt som de känns som att den just nu står stilla. Vill att de ska bli juni, då kommer äntligen Linda, Pamela och Frida tillbaka. Och vi öppnar igen :D

Tjejhelg

Publicerad 2011-05-15 21:47:15 i Allmänt,

Har haft en ganska mysig helg :) Var ute i Fårösund i fredags, kattvakt åt mamma. Var förbi hemma hos Jessika för att ta igen en del tjejsnack, vitt vin, räkor och kex och goda ostar. Mycke prat och fnitter :) Rätt skönt att komma hem sen, mysa me kissarna och verkligen känna tystnaden. Så tyst blir det aldrig här i slite..

Igår var vi hos Nastasha och firade hennes 30-årsdag. Åt världens godaste smörgåstårta och Nastasha bjöd på en grymt god drink. Absolut mango och så tror jag det var hallonsoda. Smakade även en ny shot, smakade som fisher blandat med lakrits. Innan vi gick ner till munken gick vi till en annan förfest, samma ställe som vi var på efterfest vid nyår. Det var dött, det var lika segt som på efterfesten.. Ingen partyhöjare direkt. Jag och Sabina gick ner till munken efter ett tag. Och där var det helt fullt me folk. Och helt otroligt nog en hel del jag kände :D Händer nästan aldrig. Men det var segt, så vi gick ganska tidigt. Vi öster lyckades jag tappa bort Sabina och hittade inte hem :( Trodde inte det var möjligt men jag var vilse i Visby men det hände. Men som tur var så löste det sig.

Idag är jag helt död, sov väldigt dåligt i natt. Somnade först nångång när solen hade gått upp. Men jag känner mig rätt duktig iaf, gick upp ganska tidigt och sov inte nånting alls under dagen! Så ikväll ska jag komma i säng i tid och sen blir det jobbet imorrn. Känns skönt! Nu sätter det snart fart igen så det måste bli lite ordning på jobbet. Nästa vecka ska vi ha "fika" me alla som ska jobba i sommar. Tror det kommer bli kul i sommar, känns som att vi är bra folk som jobbar i år.

Tror jag ska krypa till sängs nu. Natti

Snart sommar igen

Ååhååhåå de e sommar ååhåå o folk i parken

Publicerad 2011-05-11 23:35:11 i Allmänt,

Låten har fastnat i mitt huvud. Den och några andra som jag inte vill gå och nynna på som Ica-låten, Bredbandsbolagets låt och Om sanningen ska fram.










Och då och då så poppar en annan reklam upp i huvudet, radioreklam.. Så ni som undra varför jag springer runt och säger "Heei heei!" hela tiden får nu veta varför...




Men av alla irriterande låtar som har fastnat i huvudet så är nog iaf den här en av dom som är liite bättre.. Iaf refrängen..




Ska väl försöka mig på det där med att sova.. Natten som var drömde jag till och me om det här låtarna i en väldigt konstig mix. Så eftersom jag går runt och nynnar på dom hela tiden kanske nån annan oxå kan gör det. Och ni som tittar väldigt frågande på mig när jag nynnar för att ni inte vet vad det är och inte har hört någon av dom, kan nu sluta me det. Eller så kanske nån kan få mig att nynna på något annat.. Vore inte helt fel, så länge det inte är något värre!

Natti

Inge Almedalen idag

Publicerad 2011-05-08 23:02:28 i Allmänt,

Det blev inge Almedalen. Elin blev inringd att jobba på donken så när jag hoppade av bussen kom Jens och plockade upp mig. Vi åkte till Muramaris, drack kaffe och åt frukost/lunch. Har bara softat runt hela dagen :) Var en sväng hemma hos Sophie och Jens innan hon skulle börja jobba. Sen blev det skönt creppan häng me god mat.

Veckan som kommer börjar bli fullbokad. Imorrn ska jag träffa Elin för en sväng på stan, på onsdag ska jag tillbaka till sjukgymnasten och på lördag är det 30-årsfest igen. Den här gången är det Nastasha som fyller :) Ska bli kul!

Nu borde jag gå och sova men vill inte.. Ovanligt va?!

Vädret är på topp :D Ska till almedalen oc...

Publicerad 2011-05-08 11:03:45 i Allmänt,

Vädret är på topp :D Ska till almedalen och bara njuta av solen me Elin. Mumsa på lite jordgubbar och vindruvor. Ska inte tänka på vad som hänt me mina principer och min moral. Andra gången på kort tid som jag gör saker som är helt fel och som jag alltid sagt att jag aldrig någonsin skulle göra. För sån är inte jag. Dags att ta en titt på mig själv och ta reda på va jag håller på me. Tänka på de andra för jag vet ju att de är fel. This is your life, are you how you wanna be?

Sthlm

Publicerad 2011-05-03 23:13:22 i Allmänt,

Hemma igen efter en intensiv helg i storstan. Kul :) Var och såg Magnus Betnér på torsdags kvällen.. Han såg inte riktigt frisk ut, men det var kul iaf :)



Och i Fredags blev det några timmar på Skansen, riktigt mysigt. En halv evighet sen jag var där sist. På kvällen hade vi tänkt gå på bio men vi var lite avslagna efter kvällen innan så det blev soffhäng me chips och dipp. Och en burk oliver för min del, mums mums!!!

I Lördags hade vi tänkt köra en hel dag i Tanto, men.... Vi kom iväg mycke senare än vad vi hade tänkt och när vi väl kom fram började det att regna. Som tur var slutade det efter en stund så vi satte oss och frös i några timmar innan vi åkte hem och fixade lite innför kvällen. Jag och Pam hade bestämt att vi skulle ut :D Det blev en lugn kväll och var hemma och nerbäddad redan kl 3! Kors i taket.

I Söndags åkte jag och lunchade me Lina och hennes Allan. Mysmys! Har inte träffat henne sen jag fyllde år -06...

Sen var helgen slut :( Tog båten hem igår förmiddag..


Keges-mässa imorrn så nu blir det sängen :)

Natti

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela