Malin Björklund

Här är mitt liv

Tok grinar

Publicerad 2011-01-30 21:55:03 i Allmänt,

Tittar på Billy Elliot. Den är så bra! Grinar som bara den som vanligt. Flera år sen jag såg den nu.

Har äntligen fått lite mer ordning här :) Den nya soffklädseln sitter på, mattan är på plats och gardinerna sitter uppe. Hyllan i hallen har kommit upp men jag tänkte lite fel med lampan så den får inte plats.. Hyllan är för smal. De vissade sig att nästan inget av de jag hade tänkt ha där får plats. Hyllan är för smal :( men jaja, jag hittar nog på nå nytt. Och imorrn får jag de nya köksluckorna och bänkskivorna :D Så skönt!!

Igår var helt okej, men aldrig mer Hamnplan säger jag bara. Efter tolvslaget när alla band hade spelat klart försvann alla över 20 år, förutom vi då.. Brukar inte känna mig gammal men igår gjorde jag verkligen de! Hade mina rosettskor och har idag till och med blåsor under fötterna. Vill man vara fin får man lida pin..

Vill verkligen inte att de ska vara måndag imorrn, vill bara ha en dag till som är helt ledig. Men nästa helg ska jag inte göra nåt. Ingenting alls. Jag ska vara ledig. Inte festa, inte vara trött, inte passa nån tid och absolut inte dansa runt i 14cm höga klackar. Även om de oxå är kul så vill jag bara vara hemma och ta de lungt och mysa. Så känner jag nu iaf, men vem vet hur de är om några dagar.

Time for bed.

Hemmakär

Publicerad 2011-01-28 21:55:23 i Allmänt,

Äntligen hemma igen! Ska ta en lång, varm dusch och sen se en film. Sen ska jag sova riktigt gott och glömma den här dagen, vakna imorrn och vara glad, pigg och peppad!

After work...

Publicerad 2011-01-28 19:56:49 i Allmänt,

Jobbar, just nu extremt segt! Kom ett gäng när vi öppnade vid 18 och skulle äta lite. Och nu är de fyra personer här. Fyra. Tråkigt som bara den! Men de brukar iofs inte dra igång förrens strax efter åtta..

Har varit på riktigt pissigt humör hela dagen. Dagen började bara fel. Vet inte varför, försov mig inte. Vaknade och var bara sur. Nästan så jag misstänker att de har pysst ut ånga genom öronen under dagen. Men ska ta itu me de där, kan gissa mig till vad det är som gör att jag ät sur. Om jag får chansen vill säga.. Just nu verkar de inte som de.


Om de inte kommer mer folk får man stänga tidigare då??

Frisk och sol

Publicerad 2011-01-27 09:33:06 i Allmänt,

Tillbaka på jobbet, feeeels gooooood!

Igår var världens längsta dag. Och tråkigaste på evigheter. Var för trött för att orka göra nåt men för pigg var att göra ingenting. Somnade på soffa av ren trisstess.

Men nu är jag tillbaka, fit for fight :)
Iskallt ute och fick kämpa som en dåre me frosten på bilen. Så när jag var klar me utsidan var de bara att börja me rutorna inne i bilen... Hela vägen till fårösund kändes det som att jag åkte i ett vykort. Och extra härligt blev det strax efter Rute när solens strålar äntligen nådde mig.

ÄNTLIGEN ÄR DE LJUST UTE NÄR JAG ÅKER TILL JOBBET IGEN! DE KOMMER BLI VÅR ÄVEN I ÅR! Visserligen ett tag kvar men tiden går fort. Love it!!




Känner mig nästan frälst eller nåt..

Kära snön!

Publicerad 2011-01-26 22:04:36 i Allmänt,

 
Kära snön!

Vi kom ju överens om att våran relation inte var så bra just nu.
Sa att vi behövde tid från varandra.
Du hade ju börjat dra dig tillbaka. Jag hade börjat gå mot ljusare tider.
Men vad håller du på med nu?
Smyger dig tillbaka, försöker charma mig med fina små stjärnflingor?
Nej försvinn nu!
Försök inte med repliker som
"Jag smälter så fort du tar i mig"
Den går inte hem längre.

Ikea och Formex

Publicerad 2011-01-26 21:54:57 i Allmänt,

Blev en del saker på ikea :) Och en hel del på mässan :D De från mässan får jag vänta på ett tag till men de från ikea ligger fortfarande i mammas bil, och dom ska jag hämta imorrn.
Nytt sofföverdrag, gardiner, gardinstänger, en matta och en hallampa.
På mässan blev de en ljuskrona, golvlampa och ett par vingar i betong.
Sen är de bara resten kvar. Och jag vet precis hur jag vill hade nu. Lite hyllor, nytt tyg till fåtöljerna, ett mycke snyggare soffbord och segelbåtstavlorna och lite annat smått och gott.

Annars händer inte så mycke, varit sjuk sen i måndags och har riktigt tråkigt.
Och lite smått irriterad. Ett tips, säg inte att du ska göra nåt du inte kan hålla. Stort eller litet spelar ingen, så är de bara.

P.S. I love you

Publicerad 2011-01-20 21:58:26 i Allmänt,

Mysfilm nr 1 P.S. I love you

Bästa citatet

"No, he's a boy who...doesn't know anything about kissing. That's a man's business."

"-I don't want to make any mistakes.
-Then you're in the wrong species, love. Be a duck"

Jag får åka till Irland nångång...

Klängig?

Publicerad 2011-01-20 20:41:17 i Allmänt,

Sällskapssjuk. Väldigt jobbigt. HATAR ATT VARA DE!! Jag känner mig väldigt klängig, och de är de värsta jag vet. Men frågan är om jag är de eller om jag bara tror att jag är de.. Lite rörigt uttryckt kanske. Är jag de?

Vill ju som sagt gå på bio, finns tre filmer jag vill se som har premiär imorrn. Men inte i visby såklart, suck! Kan jag inte bara få ha lite, lite medvind ibland?  Någongång??

Tvättkväll, tvättstugan nästa. Sen CSI Miami ny avsnitt :)

Adam ♥

Publicerad 2011-01-18 20:06:25 i Allmänt,

Då blir de Sthlm på lördag :) ÄNTLIGEN!! Mysmys me Syster E och coolaste och definitivt sötaste killen i stan, Adam och så pappa såklart. Formex på lördag och ikea på söndag. Lilla adam är dock inte så liten längre, han fyller ju 1 år om lite mindre än en månad!! Har grymt dåligt samvete för att jag inte har hälsat på dom oftare :( Om jag kunde skulle jag flytta hit alla i familjen och alla vänner så jag slipper sakna dom så mycke hela tiden!!












Sällskapssjuk :/ Ledig fredagkväll, bio? Någon?

Dålig dag

Publicerad 2011-01-17 14:46:58 i Allmänt,

Dålig dag, riktigt dålig dag. Känner mig trött och jävlig. Och sur. Nästan så jag skulle vilja att nån gjorde nå dumt mot mig så jag kan få skälla lite...
Skurit mig i fingrarna 2 gånger och tappade en trave me 11 assietter, självklart gick alla sönder.. Och har ett sug efter choklad och glass. Japp, så nu är de riktigt kul i några dagar. Fast de är iofs bra, de börjar bli mer och mer "normalt" igen. Fast de var trots allt ganska skönt att bara ha de 2-3 ggr per år...

Ska ta en latte och ipren så jag kan jobba vidare

Helgen

Publicerad 2011-01-16 21:17:45 i Allmänt,

Har haft en otroligt mysig helg :)
I fredags hade vi en riktig tjejkväll. Jag och Sabina åt lite thai mat innan Linda kom. Sen blev de vin och massa skvaller om allt mellan himmel och jord. Och så åt vi choklad & jordnötts cheesecake. Den var okej, men inte riktigt så god som jag trodde den skulle vara.. Lite besviken faktiskt.  Senare kom även Sandra förbi och vi tjattrade ett tag till innan jag insåg att jag var tvungen att sova, skulle ju jobba dagen efter.. Linda sov kvar, erbjöd henne sängen eftersom hon är nästan dubbelt så lång som mig, men hon valde soffan iaf..

Igår när jag åkte hem från jobbet hade jag en sån där härlig, pirrig känsla. Vet inte varför men kände bara att jag ville göra nåt. Men när jag väl kom hem var jag helt död. Tog en varm och lång dusch, satte på mig pyjamas, kröp ner i soffan och bara mös för fullt. Samtidigt som jag fortfarande hade kvar den där känslan. Så när Sophie ringde och frågade om jag skulle hänga på dom ut och ta en öl var jag inte så jätte svår att övertala. Hoppade in i duschen för tredje gången den dagen och gjorde mig i ordning på 20 min och åkte till stan vid 21 nångång :)
Tror Sophie och Jens försökte supa mig underbordet, gick inte så bra för dom. Och de är jag glad för idag..
Och de var en kul kväll, spontan. Och när vi kom hem var lyckan total, Sophie lagade mat :) Stuvade makaroner och köttbullar. Fastnade framför Beck - the money man, runt 5 slocknade jag.

Idag var vi inne i stan och tittade på när postkodlotteriet delade ut 159 milj.. Mycke pengar. Minnah, Andreas och Olle uppträde. De var kul, men hjälp vad jag frös!!  Hade ingen känsel från knäna och neråt.. Och nu sitter jag och ser på en prinssesas dagbok och dricker hinkvis me te. Tror jag har fått frostsakdor på fötterna..

Just nu vill jag bara ha en kram. Söndagsmys. Gosa och mysa och somna riktigt gott...

19år och sambo me min bästa vän

Publicerad 2011-01-12 23:32:39 i Allmänt,

Kom precis från Sophie & Jens. Han fyller 20 imorrn. 20år. Kommer ihåg när jag fyllde 20. Det var kul :) Firade me min mamma, storasyster, hennes mamma och Mia. Eller vänta.. De var nog 19.. Det var iaf en helt otroligt grym kväll! Och hela den sommaren var härlig. Sen flyttade jag och Mia till stan på hösten, och det var tider!! Det var nog den bästa tiden i mitt liv hitintills! Saknar Mia och allt som hände.. Och biblioteket. Går aldrig dit längre :/ Så många böcker man hade tid att läsa..
Vårt kök såg förjävligt ut (de var bruna kökslukor till de där väggarna..) och man visste aldrig vad man kunde få se i den där lgh..


De här är lååångt ifrån de konstigaste som hänt.. De här räknas nog inte ens till konstigt...



Linda kommer förövrigt hit på fredag, whoppidoo!!
Vinkväll me skvaller och chocolate & peanutbutter cheesecake. Hur gott låter inte de?!


Nä, time for bed!

Framtiden ja..

Publicerad 2011-01-10 23:09:36 i Allmänt,

Ringde vårdcentralen idag :/ Ska dit på torsdag. Men de kommer inte säga så mycke, de blir en tid till röntgen och sen troligtvis operation. Bara de går fort, måste bli bra till sommaren igen. Så håll tummarna!


Det bästa med framtiden är att det aldrig kommer två dagar på en gång.
Bull shit!
Jag gillar inte att inte veta nåt om nåt. Önskar de kunde finnas lite mer garantier och lite mer förhandsvisningar om vad som kommer. Som en trailer för filmer, bara en liten sneak peak. Så man iaf kan få se vilka mer som har huvudrollerna..

Men så är de ju inte.

En ny hjärna, tack!

Publicerad 2011-01-09 13:13:05 i Allmänt,

Vissa dagar önskar jag att jag var en riktigt korkad bimbo utan hjärna. Inbillar mig att de skulle vara så otroligt mycke lättare. Utan att fundera, analysera och för att inte tala om ångesten..
Skita i känslor och allt som kommer me de.

Jag är så trött på min hjärna!!!


Söndagsångest, har för mycke tid över att tänka på.

En ny dag

Publicerad 2011-01-08 11:18:03 i Allmänt,

Idag är en ny dag :) Känns bättre idag, lättare. Och inte så tomt. Måste sätta fart, ska till stan. Vet inte helt vad jag ska hitta på ikväll..  Men känns som att jag borde hålla mig sysselsatt, känner mig själv lite för bra..

Dags att sätta fart

Splice

Publicerad 2011-01-08 00:01:23 i Allmänt,

Tittar på en riktigt skum film, Splice.. Den är lite halv läskig samtidigt som jag inte kan sluta titta på den. Borde gå och sova, är helt slut.
Fast jag vill inte sova, inte än. Måste reda ut tankarna. Tomt.

Snart är filmen slut, då ska jag sova och imorrn är en ny dag.

Frukost

Publicerad 2011-01-07 08:36:02 i Allmänt,

Frukostmys hemma. Väldigt ovanligt här hemma, men eftersom jag inte börjar jobba förrens kl 11 idag så tänkte jag att jag skulle inviga min stora temugg som jag fick av Sophie och Jens i julklapp.



Har ingen lust att åka till jobbet idag, vill gå hemma och bara va. Få upp spegeln, som jag fick av mamma i julklapp :)
De kommer bli riktigt snyggt i hallen när de väl blir klart.



Har även hittat en lampa till hallen, vilket kan behövas.. Börjar bli tröttsamt att inte kunna tända där ute.. Har även tänkt få upp några tavlor, en liten hylla och ett sött nyckelskåp.. Kan kanske va bra me en skohylla också :P





Får väl se när de blir klart..
Helgen blir lugn och skön, inga planer alls :)

Men nu är de dags och sätta fart och ta sig till jobbet.. Igår var fårösund insnöat så vi får väl se om jag kommer fram idag..

Nyårsafton

Publicerad 2011-01-01 17:32:18 i Allmänt,

Igår var en helt galen tjejkväll!! Och idag är jag mer död än levande. Döskalle shots är så gott! Jätte gott och livsfarligt!! Säger tack Sophie och Jens! Och alla tjejerna så klart!

Nu ska jag gräva ner mig i soffan, se en film och kanske försöka äta kebabrullen från tigris som jag längtat efter.

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela