Malin Björklund

Här är mitt liv

På väg :) Sitter på båten och är helt död....

Publicerad 2011-04-28 08:13:04 i Allmänt,

På väg :) Sitter på båten och är helt död. Kom ju aldrig i säng igår och när jag väl gick och la mig så kunde jag inte sova.. Ska sova lite på båten tänkte jag, är ju några timmar kvar innan vi är framme. Och pappa kommer och hämtar oss. Ska lämna av Elin på centralen, hon ska till Göteborg. Har inga direkta planer för helgen, grillning i tanto på lördag :) Så är nån i närheten titta förbi eller slå en signal, ju fler ju roligare! Zzz...

På väg från jobbet. Försöker komma på vad ...

Publicerad 2011-04-27 17:22:56 i Allmänt,

På väg från jobbet. Försöker komma på vad jag ska ha me mig. Eller snarare vilka skor... Svårt! Har ju inga direkt planer för helgen. På lördag ska vi grilla och steka och på kvällen måste jag se en brasa! Och på fredag prata Syster om bio så gissar att jag kan lämna både dom skyhöga klackarna och partykläderna hemma. Fast, man vet ju aldrig.. Tänk om... Förstår ni varför det tar sån tid för mig att börja packa?!

Steker

Publicerad 2011-04-26 14:46:04 i Allmänt,

Ligger i solen i bara bikini och tycker det är lite för varmt.. Luktar sololja :) Svårt att tro att det fortfarande är April. Men eftersom det tar tusen år för mig att få en liten gnutta färg så måste jag ju börja i tid.. Och eftersom jag ändå är ledig kan jag ju lika gärna passa på. Lite senare ska vi få på oss lite kläder så vi kan köpa en varsin isglass :) Känns som om vi skulle vara utomlands, ur skönt! Skulle inte vilja byta plats me någon just nu.

Redan tisdag, den har veckan kommer gå for...

Publicerad 2011-04-26 10:01:16 i Allmänt,

Redan tisdag, den har veckan kommer gå fort. Åker till Sthlm på torsdag, ÄNTLIGEN! Kommer inte ens ihåg sist jag var uppe, evigheter sen. Så ikväll måste jag tvätta och fixa, så INGEN får dra me mig ut på annat. Det finns ju så mycke roligare saker att göra än att städa och tvätta nu när de är fint väder. Så jag är ju inte svår att övertala.. Imorrn är det Servera-mässa på förmiddagen och sen blir det Fårösund på eftermiddagen. Känns som en bra vecka, förutom att räkningarna ska betalas.. Men idag är det bara solen som gäller :)

Fortfarande ingen röst. Det är så otroligt...

Publicerad 2011-04-20 13:28:06 i Allmänt,

Fortfarande ingen röst. Det är så otroligt irriterande. Vill bara ha min röst tillbaka! Börjar bli lite orolig för helgen, kan ju inte jobba om det är så här :( Igår var jag inne hos Elin och vi grillade för första gången i år. Otroligt gott!! Hoppas det blir lite mer sånt under påsken och våren.. Nu ska jag göra lite nytta och fortsätta försöka vara tyst.. Kram

Nu har jag iaf fått dansa av mig så :) Lör...

Publicerad 2011-04-18 18:06:02 i Allmänt,

Nu har jag iaf fått dansa av mig så :) Lördagskvällen försvann alldeles för fort, har fortfarande ont i fötterna.. Det var mycke folk, men nästan igen jag kände igen, men de gjorde inte så mycke. Tappade rösten under lördagen också, väldigt irriterande! Så nu har jag viskat i två dagar och försökt prata så lite som möjligt.. Har hört att det ska vara nyttigt för såna som mig som pratar hela tiden att vara tyst ett tag. Suck! Ingen hör nåt och att försöka prata i telefonen går absolut inte. Och sen ytterligare en tråkig nyhet, det blir inge hoj åkande för mig under påsken. M glömde passagerarsadeln i Göteborg :( Så idag tycker jag lite synd om mig själv. Nu är jag iaf på väg till Frida, hon kan nog muntra upp mig. Det brukar hon vara bra på :-D

Hur gör man som granne?

Publicerad 2011-04-16 08:55:00 i Allmänt,

Och så var det lördag :) Vaknar av att min kära granne har ett stor bråk me någon.. Blev lite orolig, lät som att det började flyga porslin och höga smällar.. Jobbigt. Ska man lägga sig i och ringa polisen? Jag menar tänk om det är riktigt illa? Och precis när jag tänkte att nu är det kört så hörde jag att han gick och två sekunder senare så satte hon på Magnus Uggla på högsta volym.. Och nu har hon spelat "Ska vi gå hem till dig?" på repeat i nån timma...
Men tycker det är svårt, man måste ju få bråka. Och hur mycke ska man lägga sig i? Kan ju bli lite pinsamt om jag skulle ringa polisen och så är det inget allvarligt alls.. Men tänk om hon skulle ligga där nere halvt ihjälslagen?

Ska ta och äta lite frukost och sen följa me Sabina och hennes mamma in till stan. Ska inte handla något men det kan vara kul att titta runt lite i butiker iaf. Så hoppas det blir fint väder, det är så skönt att strosa runt i solen :)

Sen ikväll ska vi till Munken, ska bli så kul! Är så peppad coh danssugen! Försöker få ner förväntningarna men det är svårt. Vet att det inte kommer bli samma som förra helgen men jag tror det kommer bli kul iaf.

Nu blir det frukost och sen ska jag sätta lite fart. Hade tänkt hinna städa lite här innan jag åker..

Peace

Brr kallt :( vad hände me det sköna vårväd...

Publicerad 2011-04-14 09:13:37 i Allmänt,

Brr kallt :( vad hände me det sköna vårvädret? Hoppas det kommer tillbaka snart! Pratade me PamBam igår, åh hjälp va jag saknar henne och dom andra i Sthlm! Försökte övertala henne att komma ner till helgen så hon kan hänga me ut på lördag, men det gick inte så bra.. Jag får se till att åka upp i maj. Då ska jag ta en lång promenad på långholmen, gå till Lasse i parken och fika, mysa i Tanto, ta en öl på Pampas och njuta av utsikten på Mosebacke. Men det är ett tag kvar.. Nu idag blir det storstädning på jobbet, imorrn får jag se vad jag hittar på och på lördag blir det utgång och på måndag kommer M. Så hoppas det blir bra väder så jag inte fryser ihjäl när vi ska åka mc, håll tummarna! Och i påsk blir det jobb.. Ha en bra dag!

På väg till Sophie för lite systerhäng, in...

Publicerad 2011-04-13 18:07:24 i Allmänt,

På väg till Sophie för lite systerhäng, inte på hennes jobb utan hemma hos henne. Händer ju inte allt för ofta.. Tänkte passa på att fråga henne om jag kanske kan låna nå snygga skor till lördag. Galet danssugen, trodde det skulle lägga sig efter i fredags men icke. Och det hela blir ju inte bättre av att mp3en är full laddad me sköna dans låtar.. Så om ni ser nån som dansar runt i skogen eller på gåtan bli inte rädda, det är bara jag :) Och den där pirrande känslan bara växer, funderar på om det har nåt att göra me att M kommer hem nästa vecka.. Synd att han bara stannar i en vecka. Jaja, kul blir det iaf :)

Spendrups dryckesprovning

Publicerad 2011-04-13 13:50:17 i Allmänt,

Var på Spendrups dryckesprovning igår. Åh så gott det var!!
Började kvällen med en Cavaprovning, gott men inte det godaste jag druckit. Men definitivt den vackraste flaskan, Segura viudas brut heredad, skulle kunna köpa en bara för att få flaskan. Sen fortsatte kvällen med massor av rödvin, kommer inte ihåg vad nån av vad det röda vinerna hette.. Men det var var gott! Sen fortsatte vi på rosé och blev helt lyriska över Barefoot White Zinfandel, smaskens! Perfekt en varm sommardag med jordgubbar och bra musik. Tänk after beach :) Efter rosévinerna testade vi något helt nytt, någon form av kaffeläsk.. Den var inte god, inte alls. Fick den visserligen me mörk rom i men fy fan, det var vidrigt!!!
Idag har jag sjukt ont i huvudet :( Ska ta en dusch och hoppas det blir bättre sen ska jag ut och ta en långpromenad i det otroligt härliga vädret.






Inte så god
men en otroligt
vacker flaska.


Min nya favvo!

Garanterat med på
after beachen
i sommar.


Allt annat än god.. Rent ut sagt vidrig!


Det gick bra på komvux, känns som om allt ...

Publicerad 2011-04-12 10:52:03 i Allmänt,

Det gick bra på komvux, känns som om allt bara flyter på. Senaste dagarna har varit så bra och givande. Har ett sånt skönt pirr i magen känner mig busig, full i fan och sprallig. Så nu sitter jag på bussen igen till fårösund, har en skön blandning av Disturbed, Afasi & Filthy, Rihanna och LMFAO. Sweet!

Gör nåt så ovanligt som att sitta på busse...

Publicerad 2011-04-12 07:10:05 i Allmänt,

Gör nåt så ovanligt som att sitta på bussen :) Är på väg till komvux, ska träffa en studievägledare. Funderar ju som bara den på va jag ska göra i höst. Har kommit så långt att jag iaf vet att jag vill vara kvar på ön. Tror jag... Så jag hoppas hon kan hjälpa mig, anar att jag inte har rätt till csn.. Anyway, sen ska jag hem igen och små fixa lite. Har förhoppningsvis sålt ugnen nu, känns lite jobbigt men jag behöver verkligen pengarna. Och lite senare bär det av mot stan igen, tur att jag tycker om att åka buss..

Åh vilken helg det blev!

Publicerad 2011-04-10 22:38:25 i Allmänt,

Vilken helg! Den har haft allt, djupa samtal, tårar och mycke, mycke skratt och konstiga associationer :) Är helt slut, har grym träningsvärk på ovansidan av låren fortfarande. Det var verkligen längesen som jag stod på dansgolvet en hel kväll. Från det att vi klev in på Munken till stängning. Inte ens toa besök. Och igår fyllde Frida år. Blev en ganska lugn kväll med väldigt mycke skratt. Har lite ont i magen och pannan efter att ha legat dubbelvikt på golvet av skratt. 

Och veckan som kommer känns som om den kan bli lika bra :) På tisdag blir det dyckesprovning på Bolaget av Spendrups och på lördag blir det utgång igen. Fast den här gången lite mer planerat och det kanske till och med blir ett glas vin :) Känns bara så skönt att det är vår!!

Men vill inte att det ska vara måndag imorrn, är fortfarande otroligt trött. Men det var det värt, har haft roligare än på väldigt länge!!

Sängen nästa, gääääääsp!

Natti

På bussen, igen. Mer död än levande. Skull...

Publicerad 2011-04-09 18:04:48 i Allmänt,

På bussen, igen. Mer död än levande. Skulle se film hos Sandra igår, men på nåt vänster hamnade vi på munken och sen på efterfest såklart :) Grymt kul me massa nytt folk. Kom hem nån gång vid 11 till slite, däckade och sov underbart skönt till 16. Och nu är jag på väg till söta Frida som fyller år. Vi lever nu så det är lika bra att passa på. Kram på er!

Dagiset i Hellvi

Publicerad 2011-04-06 22:18:32 i Allmänt,

Var ju lagom nervös i morse när jag åkte i väg. Men det hade jag verkligen inte behövt vara. Det var riktigt mysigt där, personalen var trevlig och lokalerna var stora. Ska prov jobba nästa vecka :) Funderar mer och mer på att plugga i höst. Till förskolelärare eller lågstadielärare. Ska ta och ringa syo:n imorrn..

Var i Fårösund idag, kom hem med lite nya blommor. Eftersom mina dog lite mystiskt.. Intervjuerna är i full gång men vi saknar fortfarande folk till serveringen.. Åh snart, snart är det sommar :D

I helgen blir det förhoppningsvis grillning hos Frida som fyller år på lördag och nästa helg blir det utgång :D Det var läääängesen. Kommer knappt ihåg det för det var så längesen. Så jag håller tummarna att Sabina får barnvakt, annars går jag ut själv! Behöver komma ut, få dansa och bara släppa loss. Så, om det är nån som vill me är det bara att hänga på :) Bara kul om man är flera!



Drömmar

Publicerad 2011-04-05 13:11:53 i Allmänt,

Börjar bli lite små nervös inför intervjun imorrn.. Glömde säga att det är på dagiset i Hellvi som jag ska på intervju. Tror det passar mig perfekt! Börjar bli otroligt jobbigt att inte jobba! Jag bara längtar till sommaren, få jobba på ordentligt. Känna pressen och få göra sitt yttersta för att kunderna ska bli nöjda. Känslan när man stänger på kvällen är oslagbar, ont i hela kroppen men ändå glad och nöjd (om det varit en bra kväll).

Sitter och funderar på om jag ska göra som förra året och spara all dricks och pengarna jag får tillbaka på skatten. Antingen blir det en till resa eller så tar jag mc-kort. Känns som om jag borde ta det där mc-kortet nu. Blir ju helt knäpp varje år, bara ljudet av en hoj gör ju att jag får gåshud. Dreglar värre än en St Bernard när det kommer mullrande på vägen. Jag vill också! Visserligen har jag turen att få åka me i påsk men har en känsla av att det inte är samma sak som att köra själv.
Men sen vet jag ju att efter sommaren kommer jag vara mer eller mindre död och kommer verkligen behöva vara ledig.. Men något av det blir det iaf.

Lägger upp lite motivations bilder..


Pirret och känslan när man lyfter är underbar. SEMESTER



Känns som om beskrivningen är onödig.. Wroooom


Nu ska jag ut och ta en långpromenad me mina solglasögon :)
Peace

Intervju på onsdag

Publicerad 2011-04-04 19:19:26 i Allmänt,

Tur att jag repar mig fort :) Att säga att jag tycker det känns bra är väl en överdrift men det är ändå okej. Är i Fårösund och myser me mamma och Elin. Ska på intervju på onsdag :D Känns så otroligt skönt! Skriver mer sen när jag kommer hem.

Peace

Kan inte sova, tankarna snurrar på för ful...

Publicerad 2011-04-04 00:48:45 i Allmänt,

Kan inte sova, tankarna snurrar på för fullt. Är jag så svår? Eller så är det de som är problemet, jag är inte så svår.. Känner mig så dum. Är det så svårt att faktiskt falla för mig, på riktigt? Tydligen. Och det spelas upp i huvudet från början till slut som en dålig film och jag ser fler och fler misstag jag gjorde för varje gång. Blir så trött på mig själv. Och om jag blir det, hur ska jag då kunna begära att nån annan ska gilla det? Hoppas tiden går fort så det blir vår och påsk snart. Då ska jag jobba häcken av mig och åka mc.. Natti

Funderar

Publicerad 2011-04-03 18:27:56 i Allmänt,

Kanske ska ta och lyssna på den där irriterande lilla rösten som så uppenbarligen försöker säga mig nåt.. Rösten är dessutom inte så liten längre, den skriker. Det börjar bli ganska uppenbart. Det är väl bara att kliva ut i verkligheten. Välkommen Malin!

Sunday bloody sunday

Publicerad 2011-04-03 16:36:12 i Allmänt,

Vill bara att dagen ska ta slut. Hade en riktigt kul kväll igår :) Alldeles för längesen som jag och Sabina hade en sån kväll! Mer sånt! Och redan nästa helg händer det massor och helgen efter det :D Och sen är det inte långt till påsk, då blir det massor av jobb och med lite tur får jag åka mc då wohoo!

Men idag är det fortfarande seg söndag i soffan. Har mått sämre men jag har definitiv mått bättre också..
Nu blir det film, Red riding hood

En grå lördag kan bli bra i alla fall

Publicerad 2011-04-02 17:59:47 i Allmänt,

Hm... Nu har jag en sån där jobbig känsla. Det kom krypande igår.. Vill inte lyssna på den där ytte pytte lilla rösten som försöker säga något, ignorerar den. Så fuck this! Plockar fram party humöret och hoppar in i duschen me musiken på högsta volym. Sabina kommer förbi på lite förfest och sen blir det elvan. Glad att Sabina hörde av sig eftersom ingen annan gjort det :)

Vad gör man en grå lördag?

Publicerad 2011-04-02 11:18:02 i Allmänt,

Vaknade inte direkt till härligt fågelkvitter, vaknade till det förbannade fiskmåsarna. Det är inte mysigt att vakna till deras skrik. Skit fåglar. Och det är inte soligt och härligt väder ute. Men jag är på lite bättre humör iaf :) Eftersom det inte händer något funderar jag på att köra lite hög musik från spellistan Nostalgi och lösa mina garderobs problem..

Men det där om att skrika till om det händer något gäller fortfarande!

Och hör jag en mullrande mc till så dör jag av avund!

Tråkhelg

Publicerad 2011-04-02 00:14:08 i Allmänt,

Det här känns som om det blir en riktigt tråkig helg, verkligen tråkig. Jag är trött men samtidigt tokigt rastlös, men det finns inte så mycke att hitta på 23.48 en fredag i Slite. Inget av det jag hade planerat den här helgen händer :( Men de är väl kanske bra att bara vara hemma och faktiskt inte göra något ibland oxå.. Känns väl lite som att jag flängt runt ganska mycke den senaste månaden.. Så om någon vet något kul som händer imorrn, skrik till!!!!

Om jag kunde skulle jag bjuda alla mina vänner på en stor middag/fest. Sammanföra alla små kompisgrupper för en gångs skull.. Men det funkar ju inte riktigt hemma hos mig.

Vet inte riktigt vad det är me mig idag, har varit glad och uppåt hela dagen ända fram till jag kom hem då jag helt plötsligt blev nere och låg. Säkert mens på g.. SUCK, finns inget som är så irriterande och jobbigt. Vill inte!

Hoppas verkligen det blir bra väder imorrn som det är lovat av smhi. Då ska jag ut och njuta av vårsolen. Är det tillräckligt varmt ute ska jag ta me en bra bok ut och lite piknik och mysa någonstan där det är soligt och lä.

Så håller tummarna för att vädret iaf ska bli som jag vill den här helgen.

Sängen nästa så jag vaknar glad till fåglarna och vårsolen.

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela