Malin Björklund

Här är mitt liv

fuckingjävlabil

Publicerad 2010-09-30 17:25:29 i Allmänt,

Så mycke tycker jag om den nu. Kan inte åka hem, för bilaset står vid rutekyrka och väntar på olja.. Tycker inte han borde vilja ha olja för han fick de imorse. När jag kom till lärbro började lampan lysa hysteriskt.. Och ja, såna här dagar är bilen absolut en Han!!  Så nu sitter jag och väntar på att mamma ska kunna köra mig till bilen så jag kan fylla på den där olja och åka hem...

Och nu kom hon, håll tummarna för mig!






DET GICK ÅT HELVETE!


Tänkte att jag skulle va lite snäll mot min bil och köpte en stor dunk me 5L extra tjock olja för bilar som drar mycke.. Hällde på 4L, lät den stå en stund innan jag vände och åkte mot slite.. Gissa hur långt jag kom?! Kom knappt till takstains. Då var de riktigt akut! Parkerade och hoppade ur, efter några sekunder är de redan en jätte pöl av olja på marken och hela bilen mer eller mindre badar i olja. KUL!! 400 kr för ingenting!! Kunde ju lika gärna ha hällt ut oljan direkt i gräset!!  Så nu blir buss!

Så frågan är: Är de nån mening me att lägga ut mer pengar på biljäveln eller? Har inte riktigt råd me de men jag har ju inte heller nå pengar över till att köpa nån ny bil...


FUCK

Döden

Publicerad 2010-09-28 22:36:17 i Allmänt,

En vän till mig bad om tankar om döden, så här tänker jag.

För mig är själva döden någonting fruktansvärt.
Onödigt.
Vet att det är livets gång osv men jag kan inte acceptera att det är så.
Den är orättvis och den är inte fridfull eller vacker.
För mig är sjukhus = döden.
För mig luktar sjukhus död.
Jag är livrädd för att dö. Av nån annledning är jag övertygad att jag kommer dö i en bilolycka, konstigt eftersom alla i min släkt har dött av cancer (mer eller mindre).
Går inte runt och tänker på det men varje gång jag åker bil finns de i bakhuvudet. Kan se de framför mig om jag halvsover när jag åker me nån. Men jag är alltid mycke äldre, så jag tror inte jag kommer dö snart. De är kanske inte speciellt sunt att tänka så men det blir mindre och mindre läskigt att veta att jag ska dö.
Varje gång jag varit på en begravning efter att min morfar dog har jag varit i en egen bubbla me han bakom mig som ett stöd som gör att jag går, pratar och fungerar.
Jag vägrar tro att han har lämnat oss kvar här själva.
Tror inte de bara är svart och över när nån dör, vissa går vidare andra stannar kvar.. Tyckte jag kände att min mormor fanns kvar några år efter hennes död men sen var de som att vi alla kunde låta henne vila.
Men me morfar känns de som om han stannar kvar me vilja, för att ha koll. Se till att jag klarar mig, ibland på håll och ibland väldigt närvarande.
Även om jag är tacksam att ha hans hjälp är de orättvist. Han var inte gammal, han hade alla sina pensions år kvar. Han hade massa saker kvar han ville göra, som han jobbat stenhårt för, för att kunna njuta av när han blev äldre. Min mormor hade levt hela sitt liv och var nöjd. Tror hon ville dö, ville vidare.
Men de gjorde ju inte mindre ont för de för oss som var kvar. För mig skulle hon leva för alltid. Jag vet att folk inte kan de men de gäller på nå sätt fortfarande inte dom som står mig nära.
Även om jag tror att de finns nå ljust och vacker efter döden så är själva döden en svart, äcklig, sjukhusstinkande sörja av tårar, förtvivlan och hat som man försöker släta till me smörgåstårta och kakor som smakar salt av alla tårar.

FRISK

Publicerad 2010-09-27 22:43:56 i Allmänt,

Jag har inte salmonella :D SÅ SKÖNT! Så imorrn får jag jobba igen och folk kan sluta behandla mig som om jag vore pestsmittad!

Helgen har varit intensiv, var hos Sabina i fredags, klinte marknad och munken i lördags, mys me Frida igår på dagen och ner bäddad hela kvällen.
Jocke och Daniel var nere i helgen. Jag skulle vara fyllechaffis i lördags åt Sophie & Jens men nånstans under middagen på munken blev de ändrat. De blev döskalleshots, drinkar och konstiga disskutioner om allt från politik till hurvida tjejer bestämmer över sex och hur förhållanden bör fungera.. Vid 4.30 blev Elins granne sur och bröjade banka i taket.. Glad att jag inte bor där, väggarna är lövtunna!! Sov skavfötters me elin i hennes säng, sov inte så mycke den natten. Gick upp vid 11, fick panik av värmen!!!

Nu ska jag sova, eftersom jag jobbar imorrn får jag äran att ta frukosten. Kul!

Sov gott!

Kram

Salmonella

Publicerad 2010-09-23 10:24:47 i Allmänt,

Gör inte så mycke, är lite off den här veckan :( Väntar på provsvaren från vårdcentralen, har troligtvis fått salmonella. Och det suger!! Får inte jobba i köket alls innan jag har lämnat 3 smittfria provsvar.. Var på jobbet igår men de gick inte så bra, så fort jag äter nåt får jag kramp i magen och när jag inte äter blir jag ju helt borta och matt... Så idag blir jag hemma.. Och här finns inte så mycke att göra. Så de blir nog en del filmtittande idag gissar jag.. Måste ju äta nåt så småningom men jag vill verkligen inte!!

Hoppas de blir bra snart, så fort jag får provsvaren kan jag iaf börja äta medicin..

Djerba - Bilder

Publicerad 2010-09-20 22:28:24 i Allmänt,


Första lunchen, GOTT!!


"Vår" pirat :)







Regn


Balkongmys


Sumparty




Spa-dag


Civila pirater..


Födelsedagstårta


25 år

Tunisisk öl :)
Tunisisk öl :)


Sista kvällen


Flyget hem


Skulle kunna tänka mig att åka tillbaka men inte som ensamma tjejer..

Djerba

Publicerad 2010-09-20 21:50:15 i Allmänt,

Det var helt underbart skönt att va ledig! De hände massa saker, känns som om de var evigheter sen vi var där. Första dagen, måndag, gjorde vi inte så mycke, leta efter stranden :P såg den från balkongen men när vi kom ut på gatan var de inte lika lätt.. Hittade den tredje dagen med lite hjälp.. Köpte en varsin luftmadrass och somnade i poolen.

Andra dagen åkte vi med ett piratskepp till flamingo ön. Lite trötta och avslagna satt vi på båten och tittade på piraterna som hoppa runt... Väl framme fick vi äntligen se en strand, lite för mycke försäljare.. Den ena värre en den andra.. Halv sov på stranden, skönt! Vi trodde vi hade lagt oss ganska högt upp men vaknade ur dvalan av tidvattnet, tur jag lagt väskan på andra sidan om mig... Efter lunchen blev satt vi och prat me en av piraterna. Blev väldigt imponerad, pratade 4 språk flytande och höll på att lära sig svenska och kunde även göra sig förståd på kinesiska (eller de kan jag inte intyga eftersom jag själv inte kan ett ord men iaf).. Han lärde sig språken ur lexikon på 1 månad, EN MÅNAD!!! Tänk om man hade haft ett sånt språköra... På kvällen hängde vi me han och hans kusin på lite olika caféer och dom visade oss vart vi skulle gå för att hitta stranden :D

Tredje dagen gick vi till stranden. Och de började regna. Kvällen innan frågade vi om hur vädret brukade vara, och svaret blev: "Det regnar aldrig, ibland på vintern. Kom igen, de ligger vid Sahara vad tror du?!" Gissa om vi blev lite paffa när de började regna. Fortfarande varmt men iaf.. Vi gick upp till strand restaurangen och åt lunch och köpte en flaska vin som vi tog me tillbaka till hotellet. Kände mig hur dum som helst som tryckte i korken på en halv flaska rosé och la i väskan... På kvällen blev de en klubb som hette Salsa, skumparty :D
Fjärde dagen missade vi frukosten och sov till 12.. Fixade lite yoghurt me cocossmak :) Sen åkte vi in till houmt souk för marknad.. Men de gick inte så bra, Sophie fick panik av värmen (ca 40 grader) Så efter 10-15 min tog vi en taxi tillbaka och la oss i poolen och svalkade oss :) Den kvällen var vi me "piraterna".. Vi blev bjudna på middag hemma hos dom, gott! Senare på natten gick vi på marknade som höll på till 5 på morgonen. Köpte me mig 6m tyg, nöjd!

På fredagen hade vi lyxdag. Gick på spa. Fick en korg me handduk, badrock och tofflor :) Fick ligga i ett badkar me nå oljor och så i.. De släckte ner och de började bubbla.. Gudomligt skönt!! Sen blev de helkropps massage, trodde jag skulle somna.. Och tillsist manikyr. När vi kom tillbaka till hotellet skulle vi bara skölja av oss oljorna och sen lägga oss vid poolen en stund innan de var dags att fixa oss inför kvällen, men vi somnade och vaknade 1 timma innan vi skulle på födelsedagsfest hos piraterna.. Vi borde ha fått lite panik men vi var alldeles för avslappnade för att ens försöka skynda oss... 2 timmar senare satt vi i taxin, när vi kom fram fick vi grymt god tårta och sen blev de tunisisk öl, celtia, GOTT!! Efter lite förfest blev de några klubbar... Kommer inte alls ihåg vad dom hette men efter den tredje tog vi en taxi hem.. Sophie hade ont i huvudet och jag var inte direkt på mitt bästa humör..

På lördagen blev de en heldag vid poolen och vykorts skrivande.. Vi längtade hem ordentligt, Sophie saknade Jens och kunde inte prata om nåt annat. Jag ville bara kunna gå till affären själv utan att bli på hoppad och bli erbjuden allt från gratis souvenirer till att vissa brösten för pengar (helt sjukt!) Blev en tidig kväll me balkongmys..

Sista dagen gjorde vi inte så mycke, för varmt för att orka röra sig typ.. Gjorde lite present shopping och packade...

Så de var lite om semestern på Djerba me syster Sophie..

Hemma igen

Publicerad 2010-09-13 21:30:48 i Allmänt,

Är hemma igen.. Dödstrött! Hittar inte sladden till kameran, så de får bli lite mobil bilder så får jag berätta allt en annan dag..





Tunisisk öl :)


God natt

Tunisien

Publicerad 2010-09-04 23:55:15 i Allmänt,

Om 1 dygn är jag där, då börjar min grymt förtjänta semester. Det här är de jag har svettats för i sommar.

Nu ska jag krypa i säng och sova några timmar.

Bye bye ses om en vecka

Nästan ångestfri

Publicerad 2010-09-02 21:39:18 i Allmänt,

Missarna har fått nya hem, känns så skönt! Har haft grym ångest hela dagen, glad att det finns människor som tar sig tid att hjälpa till! Utan Johannas hjälp så hade småkissarna varit i katthimlen imorrn vid den här tiden. Nu kommer dom vara i sina nya hem och mysa :)



Fruktansvärt

Publicerad 2010-09-02 09:59:35 i Allmänt,

Känner mig fruktansvärd! Har precis tagit ett hemskt beslut, katterna ska bort. Känner mig rätt vidrig, men de är bara egoistiskt att behålla dom.

Måste fortsätta jobba hur jobbigt det än känns.

Hur svårt kan de va att ta me sig sin skit när man flyttar?!

Publicerad 2010-09-02 07:10:09 i Allmänt,

Skulle som sagt flytta in igår, kom dit och det är skitigt och massa saker kvar i skåp och förråd. Och inte städat alls, på sin höjd hade dom tagit en sväng med dammsugaren.. Och en massa fel som inte var fixade som den tidigare hyresgästen säger att jag godkännt.

Så nu ska jag möta upp en besiktningsman som ska göra en slut besiktning. Berättar mer senare.

Kram

Slite

Publicerad 2010-09-01 07:06:21 i Allmänt,

Sommaren är slut och idag går flyttlasset till slite :) De känns som om det här 3 månaderna har gått extremt fort samtidigt som det känns som om det känns som flera evigheter sen det var juni.. Känner mig lite spänd, det är alltid (nästan iaf) kul att flytta. För exakt 1 år sen flyttade jag in här. 1 år.


Kram

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela