Malin Björklund

Här är mitt liv

Utan mobil.

Publicerad 2011-02-25 08:19:16 i Allmänt,

Har ingen mobil. De är mindre än 24 timmar sen den la av och jag har panik. Känner mig avskuren från världen och jag är super trött efersom jag inte kunnat sova. Var livrädd att alarmet inte heller skulle fungera. Så jag har vaknat ca 1 gång i timman och trott att jag försovit mig. Och de absolut värsta är att jag inte har någon musik längre. Så fort jag går utanför dörren lyssnar jag på musik. Resorna till fårösund kommer kännas evighetslånga nu.

Så.. De betyder även att jag har förlorat allas nr. SUCK!!!!

Den värsta ilskan har lagt sig, igår var jag heligt förbannad.. Idag är de mer som att ha en liten sticka i fingret, blir sur när man försöker få ut den men låter man den vara så är de bara irriterande.



Vinerna och bilder

Publicerad 2011-02-24 17:15:23 i Allmänt,

Vinprovningen förra fredagen var väldigt mysig. Men eftersom jag skulle köra hem fick jag bara lukta, "gurgla" och spotta ut de. Men hittade iaf ett nytt favorit vin och kanske till och me ett vitt vin som jag skulle kunna köpa och dricka till någon mastig efterrätt me mörk choklad.
Vinerna vi pröva:
Château de Seguin 2009 
Beaujolais Villages 2008
Middelvlei Free-run 2008
Kloster Eberbach 2008
Pouilly-Fumé 2008

Intressant och kul, mer sånt!



Klev precis på nästa buss (byter buss i Lä...

Publicerad 2011-02-22 09:21:01 i Allmänt,

Klev precis på nästa buss (byter buss i Lärbro) och någon luktar helt gudomligt gott! Känner igen doften och dom jag träffat som använt den har varit tokheta.. Men när jag tittar runt i bussen blir jag smått besviken, äldre herre eller högstadiekille.. Blä. Tänk vad olika dofter kan göra me en..

Sitter bussen på väg till huset. Nu är de ...

Publicerad 2011-02-22 09:06:20 i Allmänt,

dsc00202 (MMS)

Sitter bussen på väg till huset. Nu är de bara städningen kvar. Har haft en riktig nostalgihelg, 9 kartonger me gamla kort, vykort, grattis-kort, lappar, skolkataloger, biobiljetter, dagböcker och en himla massa annat. Många minnen blir de.. De 9 kartongerna blev 4..

Vinprovning ikväll

Publicerad 2011-02-18 07:54:51 i Allmänt,

Idag behöver jag inte oroa mig för att de är skit på tv iaf :) Vi har vinprovning på jobbet och gissar på att jag kommer hem rätt sent. Ska bli lite kul, tre röda och två vita viner ska provas och lite tilltugg som chocklad, ost, oliver, korvar och annat smått och gott..

Ska ta och sätta fart, ska åka bil idag :) Fördelen me att jag oftast åker buss till jobbet är att jag verkligen börjar sakna att köra. Och framför allt att jag kan sjunga me musiken och inte behöver bita mig i tungan.
Ska skotta ut den och sen tanka, sen rullar jag. Hade hoppats på att de skulle vara sol idag så jag hade kunnat få använda mina solglasögon.. Jaja, man kan inte få allt.

Ha en bra dag!!

Jag är en fegis

Publicerad 2011-02-17 20:50:08 i Allmänt,

Hittade filmen till slut :) Iron jawed angels, såg den när jag kom hem. Bra film om hur Usa fick kvinnlig rösträtt. Tycker alla borde se den, speciellt dom kvinnor som inte röstar. Det är allas skyldighet att rösta när de är val.

Till något helt annat. Funderar massor på hösten. Vad ska jag göra? Om jag vågade skulle jag hyra ut min lgh och bara dra iväg nånstans i världen och leva där ett tag. Pratade med Lisa idag, hon drog iväg till barcelona och bodde där ett tag. Jag önskar verkligen att jag vågade göra sånt. Jag är en riktig fegis!! Min hjärna är mitt största problem, jag tänker för mycke. "Tänk om..." så börjar alla min argument till att inte göra sånt. Men många av mina vänner gör sånt hela tiden och de lever och mår bra. Så varför skulle inte jag oxå kunna göra de? Hyra ut min lgh i 6 månader och bara åka vart som? Eller är de bara ett sätt att skjuta upp tillvaron, att fly? Jag vet inte..

Fick frågan om M inte är någon jag vill satsa på igen. Och även om hjärnan lekt me tanken nångång så blir de nej iaf. Jag och M är ett avslutat kapitel. Och även om vi nu trots allt skulle få tillbaka känslorna igen så skulle jag iaf inte vilja de. Jag skulle nog aldrig kunna lita på honom, så som han behandlar sin tjej nu vill inte jag riskera att bli behandlad. Och om han kan vara så mot henne, varför skulle han vara annorlunda mot mig om vi skulle bli ett par igen? Så nej Frida, M är ingen jag vill satsa på hur bra vi än verkar passa ihop.

Skulle vilja göra nåt på lördagkväll, nån annan? Är helt öppen för förslag! Har börjat tröttna rejält på mitt sällskap nu, ensam på jobbet i 2 veckor. Det blir många timmar att fundera på.. Tror jag har börjat prata mer med mig själv, mer än vanligt..


Film om suffragetterna

Publicerad 2011-02-15 10:49:09 i Allmänt,

Är ensam på jobbet idag, igen. Det är så enormt tråkigt, tiden sniglar sig fram. Och till skillnad från förra veckan när jag inte alls ville vara hemma så bara längtar jag hem. Mysa i min soffa me mina enorma temuggar, tända ljus, varma filt och en bra film eller serie.

På tal om film, jag håller på att bli tokig. Letar efter en film som jag inte har en anning om vad den heter.. Den handlar om suffragetterna i usa om deras kamp till kvinnlig rösträtt.. Den har visats på tv några gånger och varje gång så missar jag den och ser bara slutet. Trodde att Hilary Swank spelade huvudrollen som blir fängslad för sitt agerande och hungerstrejkar. Men när jag googlar så hittar jag den inte och kollar jag filmer som hon har gjort så finns den inte med.. Så vad kan de vara för film? Snälla, vill verkligen se hela filmen!!! Och vet ni några andra filmer i samma tema så tar jag tacksamt emot tips!


Ska ta och öppna nu, sopa av golvet några gånger till och hålla tummarna för att de blir mycke folk idag.

Alla hjärtans dag

Publicerad 2011-02-14 22:26:25 i Allmänt,

Dagen blev rätt bra iaf :) Har inte hänt nå speciellt, dagen har bara varit bra. Mamma blev glad, jag blev glad.


Glad Alla Hjärtans Dag!!

Måste byta musik i mp3:n. För mycke partym...

Publicerad 2011-02-14 09:23:27 i Allmänt,

Måste byta musik i mp3:n. För mycke partymusik, blir ju helt galet danssugen. Plus att jag måste bita mig i tungan för att inte sjunga me.. De blir så pinsamt när de händer.. Sitter på bussen på väg till jobbet, tror de blir en rätt lugn dag. Vi har ju inga snittblommor längre, och de flesta vill ju ha röda rosor idag.. Sist jag firade alla hjärtans dag var för några år sen, de började bra men slutade i katastrof.. Men eftersom de är ALLA hjärtans dag och inte bara alla förälskade pars så har jag köpt en liten grej till mamma :)

Utan moral

Publicerad 2011-02-13 23:10:00 i Allmänt,

Har pratat me M i flera timmar.. Vet inte om de är så bra.. Eller jag vet att det inte är bra. Tänker bara på henne, vet att hon inte vill att vi pratar med varandra. Men samtidigt är han min bästa vän, behöver vädra tankar me honom ibland. Sen är kanske inte alla samtal helt rumsrena... Och de är väl de som känns mest fel. Och sen är jag lite, lite rädd för att jag ska falla tillbaka. Vad har hänt med min moral?

Hoppas det inte hamnar på mitt karmakonto bara...

Lite för tidigt uppe..

Publicerad 2011-02-13 09:16:24 i Allmänt,

Varför är jag uppe nu? Varför? Vaknade redan vid 7 och försökte ligga kvar men vid 8 orkade jag inte längre..  
Fast nu är de snart dags för att hoppa in i duschen och göra mig i ordning för fabella träffen :) Hoppar frukosten idag, ska jag betala 200kr för en bufffe vill jag vara riktigt hungrig :) Och idag ska jag komma ihåg min kamera..

Imorrn är de alla hjärtans dag. Redan trött på den.. Så ni som får något, var glada att nån tänker på er!!! Om jag kunde skulle jag låsa in mig imorrn. Se icke-romantiska filmer och helt ignorera att de är alla hjärtans dag..

Sommar

Publicerad 2011-02-12 22:43:18 i Allmänt,

Saknar våren och sommaren så grymt mycke.
När allt känns så mycke lättare igen.
När man kan gå hem barfota mitt i natten och asfalten fortfarande är varm.
När man kan åka och bada och somna på stranden.
När man kan ta ett nattdopp efter jobbet.
När man kan titta på soluppgången efter en spontan utekväll.
När man kan sitta ute och grilla hela kvällen.
När man kan plocka blommor.
När man har så mycke extra energie att de känns som att man klarar allt.
När man känner alla dofterna, hör fåglarna och havet.
Och alla motorcyklar..
Den tiden saknar jag!






Min granne har fest, igen. SUCK! Okej, de ...

Publicerad 2011-02-11 22:28:31 i Allmänt,

Min granne har fest, igen. SUCK! Okej, de är fredag men lång ska fortfarande upp och jobba imorrn. Och jag hade kanske kunnat haft lite mer tålamod om de inte vore för att händer jämt! Har precis bestämt att jag måste storstäda imorrn innan jobbet. Hög musik, diska, dammsuga och gärna skrika me i texterna oxå. Eftersom hon bor vägg i vägg me tvättstugan ska jag nog tvätta oxå. Kl 7 tänker jag börja! Jag kommer bli husets gnällkärring. God natt!

Fredags-tv suger

Publicerad 2011-02-11 21:42:29 i Allmänt,

Fredag, planerat för en riktig myskväll hemma i min soffa. Gjorde god mat, lax i sötsursås me ris och grönsaker, har till och me slagit på stort och köpt dip, chips och blomkål. Kollar tv-tablån och den finns ingenting att titta på. INGENTING! Hur är de möjligt? Trodde att fredagar var den stora tv-kvällen.. Den ända filmen som går är Goldeneye på trean.. Den har jag sätt några gånger så känner inte för att se den igen.
Men som tur var hade jag The tourist på datan :) Ingen höjdar film men helt okej, men bra mycke bättre än Lets dance....

Jobb imorrn igen, men de blir inte så många timmar. På kvällen ska jag hem till Sabina och äta lyx middag :D Lammfilé m. potatisgratäng. Yummie yummie yummie! Sen på söndag är det Fabellaträff, brunch på Leva. Och sen bowling, men jag tror inte jag kan följa me på det. Har inte råd med både och :/


Sitter och funderar på hösten.. What to do? Ska jag vara kvar på ön eller kanske dra iväg en sväng? Men jag börjar bli lite trött på att inte bo mer än ett år på samma ställe, så troligtvis blir jag kvar. Fast det finns ju inte så där överdrivet mycke jobb här.. Jaja, de är ett tag kvar.

Zumba

Publicerad 2011-02-09 22:54:52 i Allmänt,

Zumbat idag. Kul :) Synd bara att de inte blev ett helt pass. Men de här ska jag fortsätta me! Hade varit kul om jag kunde följa me på spinning på måndagar. Håller tummarna!

Nu är restaurangen stängd fram tills maj :/ 1 vecka kvar sen är även butiken stängd.
Då börjar renoveringen :D Time to get dirty! Och sen är de snart vår!!

Klantiga jag har tappat ett örhänge :( De söta jag fick av Malin A me små älvor.

Vet inte varför jag fortfarande är uppe, är trött som en gnu coh det finns absolut ingenting på tv som är värt att titta på. Får väl ta och stänga av och krypa till sängen iaf.

No longer dating

Publicerad 2011-02-07 21:29:55 i Allmänt,

Vet inte riktigt hur jag känner för det.. Tråkigt eftersom jag som sagt börjat gilla honom men bättre att de blev så nu än om det skulle ha gått mycke längre. Men eftersom jag nånstans hade de på känn så har jag redan börjat få ut det ur systemet, vilket är väldigt skönt!

För snart 9 månader sen bestämde jag mig för att om jag inte träffat nån inom 2 år som det kändes rätt med så skulle jag skaffa barn själv. Och då menar jag inte att jag ska gå ut på krogen och dra hem en random kille och bli gravid. Nej, jag ska i såna fall göra en insemination. Jag vet att de finns en del av mina vänner som tycker de är fruktansvärt och andra som tycker det är en jätte bra idé. Jag har varit lite dubbel till det men jag tror ändå att de skulle kunna fungera riktigt bra. Och jag vill bli mamma, jag tror jag skulle kunna bli en jätte bra mamma. Och nej, jag tror inte de är en dans på rosor att vara ensamstående. Så därför funderar jag strakt på att kanske börja det där hormonbehandlingarna i vår så kanske jag kan bli gravid om ca 1,5 år..
Och hur det än blir så hoppas jag att mina vänner väljer att stötta mig.

Dom som betyder mest

Publicerad 2011-02-06 22:23:17 i Allmänt,

Imorrn är de måndag. Vill inte ha måndag. Vill inte ha en ny vecka. Imorrn är de även 1 vecka kvar till alla hjärtans dag. Kul...  Eller inte. 
Men det finns inte så mycke jag kan göra åt det. 

Tänker fokusera på mina vänner och min familj. Dom som betyder nåt, som alltid finns där även fast de inte gillar mina val och tankar ibland. En riktig vän kan säga till dig att "Hörru du, är de där verkligen en sån bra idé? Har du verlkigen tänkt igenom det där ordentligt?" Och du vet att fast den personen tycker att de är korkat att göra si eller så, så finns den kvar. Vänner är dom som älskar hela dig med alla brister och fel, dåliga val och galna idéer. 
Vänner och familj är dom som alltid finns där :)

Utan dom skulle jag inte klara mig en dag.  

RASTLÖS

Publicerad 2011-02-05 17:29:16 i Allmänt,

Gick inte så bra att få ur mig mina tankar igår. Så nu lägger jag ner. Orkar inte lägga ner en massa energi på nån som inte vill.

Så igår delade jag och Frida på en flaska vin och jag tyckte inte synd om mig själv :) Sen gick vi till Surfers. Mycke folk och bra musik.
Idag har jag jobbat, segt. Nu är jag riktigt rastlös. Vill inte vara hemma. Fick en impuls och tänkte åka till sthlm men de visade sig att de inte går att ta sig från den här ön på lördagar. Väldigt irriterande!!  Så nu är jag hemma och har tråkigt. Men jag tar nog bussen in till Frida, vill bara inte vara hemma. Även fast de har blivit riktigt mysigt här. Så får jag ta tag i orsaken till rastlösheten på måndag, eller så gör jag som alla andra har en tendens att göra: Låta de rinna ut i sanden.

Nu ska plocka ihop lite innan jag åker.

Redan fredag

Publicerad 2011-02-03 22:04:58 i Allmänt,

Redan fredag imorrn igen. Hinner inte me. Har inte hänt speciellt mycke i veckan, har jobbat på som vanligt.
I tisdags fick jag en ros och blev riktigt riktigt glad! Men de visade sig att den inte var till mig. Det fick mig att fundera ordentligt på min reaktion. Smått besviken så fick jag rosen iaf, nu står den på bordet och ser fin ut :)

Som sagt fredag imorrn, ska ta tag i det då. Känns inte så kul men va ska jag göra? Tror att jag vinner på att vara ärlig, även om jag är rätt övertygad om att det inte kommer gå som jag vill imorrn. Så när jag har fått ur mig de jag har att säga så är min tanke att åka till Frida, dricka vin och tycka lite synd om mig själv. Får väl se hur de går.  

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela