Malin Björklund

Här är mitt liv

Nyårsafton 2010

Publicerad 2010-12-30 23:28:44 i Allmänt,

Nyårsafton, dags att packa ihop 2010 och ladda för 2011. De har hänt mycke, väldigt mycke. Hela året känns som en berg- och dalbana. Men på de stora hela ett väldigt bra år. Känner mig lite visare och lite mer ansvarsfull..

Nu försöker jag välja kläder och skor till kvällen. Men de går inge vidare, just nu har jag ingen lust bara. Hoppas de ändrar sig under dagen.. Fattar inte vad de e för fel på mig? Varför hänger jag upp mig på saker som jag ändå inte kan påverka?

Nä, nu ska jag bli på bättre humör :) Lite bra musik och en varm dusch. Upp och iväg!

Gott Nytt År

Bladder

Publicerad 2010-12-19 21:43:51 i Allmänt,

Söndag igen. På fredag är de julafton, har fortfarande inte köpt julklappar till alla. De får bli på onsdag, hoppas jag kan sluta tidigare..

De händer inte så mycke just nu.. Försöker hitta en klänning till Juldagen och Nyår. Har inte en aning om vad som händer nån av dagarna men nåt kul ska väl hända.

Och hur de går me honom? Jag vet inte. Det känns som om de går bra, men.. Jag har verkligen börjat gilla honom och då blir jag rädd. Men jag försöker ignorera rädslan så gott de går. Vill inte förstöra de här bara för att jag är rädd.


Sitter i soffan och mumsar choklad, helnöt, of course och The day after tomorrow på tv :)

8 år

Publicerad 2010-12-13 21:09:17 i Allmänt,

Tänk va skönt att få vara 8 år igen. Bara under december, de hade varit så skönt. Allt var så mycke, mycke lättare när jag var 8 år och julen var underbar. Jag var så otroligt nyfiken och pirrig hela månaden. Vi hade med oss ljus till skolan som vi hade tända på bänken på morgonen medans vår fröken läste en julsaga. Det var mysigt och lite magist. Vi julpysslade i skolan och jag fick åka me Lotta till stan och gå på julmarknad och köpte för första gången julklappar till min familj. Sophie var nästan 2 år och livrädd för tomten, själv anade jag att tomten inte fanns men ville inte sluta tro. Den julen var nog den bästa någonsin, vi var många hemma hos oss. Morfar kom och min pappa ringde.
Stor skillnad mot nu.. Men jag älskar julen, det är den bästa högtiden. Tror till och me jag tycker att de är den bästa tiden på året.

Filmsöndag

Publicerad 2010-12-12 21:35:44 i Allmänt,

Lite halvt besviken på gårdagen faktiskt, skulle ha ätit julbord men de blev bara jobb i stället.. Ursäkten från mamma var att jag serverar bättre och att hon inte kan kassan så bra.. Och att jag inte skulle behöva ta hand om disken och köket, lättköpt jag vet..

Så när de andra var mer eller mindre klara åkte jag och Sabina till stan. Vi gled ner till munken, glad att jag tog de låga klackarna för annars hade jag garanterat brutit benen. Det var precis lagom mycke folk ute. Träffade inte så många man kände dock men de var kul iaf. Hade absolut inga förväntningar på kvällen och var väl inte direkt på humör för att gå ut, men de är väl då man har som roligast, eller? "Spillde" nästan all min cider i Sabinas glas men jag ville dansa så jag var ju tvungen :P Förlåt Sabina men de är lättare att få dig ut på dansgolvet när du full..
Kvällen försvann rätt snabbt, för snabbt! Gick från munken vid 2 men lyckades ändå inte komma hem förrens 4. Fattar inte riktigt hur de kunde ta sån tid...

Så idag blev de en härlig filmsöndag :) Myspys i soffan nu me nybakat bröd, te och I am legend på 3:an, de är ganska nice!

Funderar på nästa helg, kanske skulle ta mig upp till sthlm.. Men då blir de inte över nyår. By the way, vad händer på nyår? Finns de nån annledning att vara kvar på ön över nyår?

Fuck this

Publicerad 2010-12-10 23:11:11 i Allmänt,

Är på riktigt dåligt humör, pissdåligt! PMS:ar, gissar på att de blir lagom till jul. Jätte kul, verkligen. Om inte Elin var här skulle jag åka in till stan och ta en öl me Linda, hon var rätt uttråkad. Och eftersom jag känner mig själv rätt bra så var de tur, annars hade jag nog gjort nå dumt.

Så nu skiter jag i de här, sängen nästa. Måste försöka bli på bättre humör till imorrn, först jobb och sen julbord. Sen ska jag och Sabina ta bussen in och fortsätta inne i stan :)

Sov gott


P.S Snälla skicka lite posetiv energie till mig, behöver de! D.S

Störtförälskad

Publicerad 2010-12-10 14:20:12 i Allmänt,

Jag är helt i extas! Kär och superförälskad :D Suma dip K1, helt underbart!!! Hela köket ser ut som om de är sprillans nytt, LOVELY!! Jag menar verkligen allt! Diskhon, silarna i, bänkar, kylskåp, diskmaskin... De bara blänker :D Kanske måste börja ha solglasögon här om jag fortsätter..  

Funderar på att gå loss på kastruller och jagvetjagvetjagvet SPISEN!

Undrar hur de här kommer sluta....

Ögonen går i kors

Publicerad 2010-12-07 22:25:27 i Allmänt,

Så trött! 14 timmar på jobbet.. Fattar inte hur jag orkade jobba sådana här dagar varje dag i sommras.. Och i sommras jobbade jag ändå ca 4-6 timmar längre än vad jag gjorde idag. Jag är helt död! Fick verkligen kämpa me att hålla mig vaken när jag körde hem, tur jag hade en Disturbed skiva i bilen och tur jag hade mammas bil.. Mycke bättre högtalare i :) De går inte att somna till de hur gärna man än vill.

Sängen nästa, måste va på jobbet vid 7.....

Jag vågar

Publicerad 2010-12-06 23:28:23 i Allmänt,

Hemma igen, har varit en sväng i follingbo. Kvällen blev absolut inte som jag trodde. Men de känns bra. Eller de känns mer än bra, de känns alldeles otroligt underbart bra.

Fattar fortfarande inte helt vad som verkligen hände och vad som sas osv men jag har iaf en skön känsla i kroppen. Ibland måste man bara våga lite på en annan person bara, så är de. Och de är ganska skönt att våga göra de. Samtidigt som de är lite läskigt.. De finns alltid ett litet tänk om i huvudet.. Men för ovanlighetens skull så finns de inget sånt i magen. Och eftersom jag har lovat mig själv att lyssna på min magkänsla så är de det jag gör, eller försöker så gott de går iaf...

Sängen nästa, mycke jobb imorrn.. Mycke, mycke jobb.. *gäsp*


Zzz

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela