Malin Björklund

Här är mitt liv

Snö snö snö

Publicerad 2010-11-30 16:22:37 i Allmänt,

De har kommit enormt mycke snö! Härligt hade jag sagt om de inte vore för att jag var tvungen att köra bil till och från jobbet.. Första snön är lite magisk. Senate åren har jag alltid varit i sthlm när första snön kommit och på nå konstigt vis har de alltid vait mitt i natten och jag har varit i närheten av hornstull. De har inte funnits en männska ute, och snön har lagt sig ganska snabbt som ett vitt täcke över marken, bron och husen. De är mysigt! Men i år var de itne riktigt så, vaknade på morgonen och insåg att min bil var insnöad/inplogad i torsdags.. Och sen dess har de bara fortsatt. Och idag har jag oturen att jag måste tanka. Har ett litet problem bara, tanklocket har frusit fast.. Hjälp?

Redan onsdag imorrn, tiden går lite för fort igen... Har tusen saker jag borde göra och ännu fler saker jag vill göra men tiden räcker inte till.

Ska jobba på ett tag till innan jag går ut och letar efter min bil..

Not so big smile...

Publicerad 2010-11-29 20:12:32 i Allmänt,

Ja... De händer inte så mycke.. Alla säger att de här är de bästa, att inte veta.. Men de är fan asjobbigt! Från: "Varför får jag inge svar? Han kanske inte var så intresserad iaf.." till: "Åh han vill ses! Åh va mysigt han tänker på mig me... " De pendlar fram och tillbaka hela tiden. Men jag måste väl gå igenom de som alla andra..

Skulle ha träffats igår men då mådde han inte så bra.. Så vi ändrade till ikväll, men han mår fortfarande inte bra. Synd för jag vill verkligen träffa honom! Om han bara leker me mig kommer jag bli tokig, jag fixar inte de.


Jaja, vi får väl se va som händer....

Big Smile

Publicerad 2010-11-25 22:53:06 i Allmänt,

Kan tala om att jag har ett skönt pirr i magen. Känns bra :)
Glad att jag vågade :)

Sängen nästa, pigg men ändå trött...

To be continued...

Morgontrött

Publicerad 2010-11-24 07:44:18 i Allmänt,

Borde skynda mig som fan men de går inte så bra... Är så otroligt trött, kunde inte somna igår. Sabina bytte dag så jag får åka själv till jobbet idag :/ Tråkigt! Men då får jag sällskap imorrn i stället vilket iofs är bra då jag antagligen har massor att berätta...  


De blir en andra dejt ikväll :) Spännande!!

Lite smink och sen måste jag springa

Dejt

Publicerad 2010-11-22 22:24:02 i Allmänt,

Förra veckan var väldigt intressant..

Var väldigt sur och grinig i onsdags när jag hade glömt mitt reg.bevis till bilen när jag äntligen fått hjälp att bogsera den till skrotten..
Och det hela blev inte direkt bättre av att jag inte kunde slanga den på bensinen.. Eftersom tanken var tom på min nya bil så blev de buss i torsdags och jag missade bussen hem och fick låna mammas bil :) Nice!
Men jag var ganska butter iaf.. Eftersom jag hade jävligt bråttom hem i fredags ville jag inte riktigt det... Men de var rätt bra att jag gjorde de. När jag klev på bussen i fårösund bestämde jag att om "han" körde 22:an jag skulle byta till så skulle jag se till att fråga efter hans nr...
Och de gjorde han. Blev rätt nervös när jag gick på, men jag hade ju bestämt mig. Och så tänkte jag att "Va fan, är han upptagen bjuder jag på de.. Ska ändå inte åka buss på ett bra tag nu eftersom jag har bil igen.." Så efter 15 minuters våndande, som kändes som evigheter, frågade jag om han ville ta en fika, och de vill han, som heter Tony :D Awesome tänkte jag och trodde jag skulle svimma. Gav nästan fel nr, men de blev rätt :D

Hade en hel kväll me Louisa i stan. Drack öl :) Och de gick riktigt bra, testade några nya ölsorter.
En fransk frukt öl 1664 Blanc, Sleepy bulldog winter ale och Guinness. GOTT! Kul kväll och massa sms:ande..
I lördags tog jag och Elin en sväng på stan för att hitta en present till mamma, och mer sms:ande :) På kvällen blev de middag och hemma hos Jenny och Gunnar i Norrlanda, kyckling wok, lovely!! Och så blev de bestämt att jag skulle ta en fika me honom på söndagkvällen..

Och igår jävlades allt!! Tvättmaskinen gick sönder när alla mina kläder låg i. När jag äntligen fått mina jeans rena och torra så var jag lite sent ute och byxorna spricker. Gissa om jag hade panik?! Fixade byxorna och kl 19 var jag på hamnen och på G till min dejt. Som gick riktigt bra :) Han var en hel skön kille. Charmig, lugn och verkar vara en riktigt mysig kille. Lätt att prata me, kändes som om jag redan kände honom..

Så vi får väl se vad som händer...

Raw

Publicerad 2010-11-15 22:58:03 i Allmänt,

Magnus Betnér äger!

Han är fan grym, ska se han live nångång.

En bra måndag

Publicerad 2010-11-15 22:46:39 i Allmänt,

Konstig dag.. Är pirrig, men jag vet inte varför. Känner mig förväntansfull, som om jag väntar på nå riktigt kul.. Men grejen är att jag inte vet vad de är, vet inge speciellt som ska hända. Men de är en rätt skön känsla så de är väl bara att hänga på :)

Har precis skickat en massa meddelanden, som kommer komma fram om 20 år. Om de kommer fram så är de ju grymt kul. Bland annat till mig själv, lite tänkvärda ord som jag hoppas att jag redan vet när jag är 46 år..

Nu är de Raw på 5:an, sweet! Skrattar inte så jag får ont i magen, men jag drar definitivt på smilbanden.

Blödig, jag?

Publicerad 2010-11-14 02:32:41 i Allmänt,

Kunde inte sova så jag såg en film. Och nu böllar jag som bara den plus att de sitter en stor spindel på väggen ovanför mitt huvud så nu kommer jag absolut inte somna! Och de är kallt, tror inte värmen funkar.

Jävla film!!!

Farsdag

Publicerad 2010-11-14 00:33:47 i Allmänt,

Imorrn är de farsdag. Jobbigt.
Jag tycker jätte mycke om min pappa, jag kan idag till och me säga att jag älskar honom.
Men han är inte en bra pappa.

Eller han har blivit en mycke bättre pappa än vad han har varit men det känns falskt och fel att köpa ett kort som de står "Till världens bästa pappa på farsdag" på.. De skulle vara som att säga "Hey, de e okej att du har svikit mig i hela mitt liv."

Kommer ihåg alla gånger jag har suttit och väntat på att han ska komma och hämta mig när det varit pappalördag, ringa när jag fyller år eller komma på uppvisningar i skolan. Men hans andra liv har nästan alltid kommit före. Och jag har aldrig slutat hoppas. Samma sak varje gång, förhoppningsfull och överlycklig över att jag äntligen ska träffa min pappa igen. Till söndergråten och helt förkrossad, me alla frågor och konstiga bortförklaringar till varför han inte kom den gången heller.

Kan någon någonsin bli en så bra pappa efter de att de kompenserar för hela ens barndom?

Han brydde sig säkert, men i min värld så gjorde han inte de.. Bara när de passade honom.
Idag är jag säker på att han bryr sig och älskar mig men de är ändå svårt att lite på de fullt ut.


Så jag skickar inge farsdagkort till min pappa. Men jag ringer honom för andra året i rad och säger att jag älskar honom och jag menar det. För han är den enda pappa jag har och han gör nog så gott han kan.

After work

Publicerad 2010-11-13 01:12:12 i Allmänt,

Vilken grym kväll :) Mycke folk, mycke dricks. 

En låt som fastnat i huvudet, och den är bra :)



Men guud va glad jag är att jag äntligen är hemma!

Nyduschad och nytvättade lakan, hur underbart är inte de?!

En film innan jag säger hej till John Blund

Sweet dreams


IDIOTEN

Publicerad 2010-11-11 17:15:59 i Allmänt,

GHAAA!! Hon är så förbannat jobbig!! Kan inte männskan bara hålla käften?! KORKAD!
Och snart kommer hon vara här varenda jävla dag! Hur fan ska man stå ut då?

En riktigt passande låt




Och ännu mer irreterande är att jag troligtvis åker på att jobba på lördag fast jag skulle va ledig!!!

Redan onsdag

Publicerad 2010-11-10 22:21:25 i Allmänt,

Hinner inte me! Sällis i soffan ikväll :) Elin kom förbi, varför kunde hon inte göra de igår när jag såg (eller smygtittade) på en läskig film??? Satt me den stora kudden och kikade fram bakom ena hörnet...

Snart helg igen, händer inte så mycke i helgen. Kan iofs vara rätt skönt me en lugn helg... Men jag är fortfarande partysugen. Jag vill dansa mer! De var alldeles för länge sen som jag var ute och bara hade en helkväll på dansgolvet. Men tyvärr tror jag att de kommer dröja innan de kommer bli så. Gissar att nästa utgångskväll blir juldagen, och då blir de ju inte så mycke dansande... Får ta och shakea lite när jag kör storstädning på söndag...


Sängen nästa, GÄSP!

Bakis-söndag

Publicerad 2010-11-07 23:13:20 i Allmänt,

De var så grymt kul igår! Mer sånt!! Fan va jag har saknat att dansa till bra musik.. Fast de vara bara bra i början och fram tills pumpbolaget slutade spela... Sen vart de för mycke technoskit. Blev hungrig och trött och jävligt grinig..

Idag har de varit riktigt segt.. Somnade nångång runt 6 imorse.. Blev väckt av ett sms vid 10, sen ringde mobilen efter de kunde jag glöma att somna om. Vid 12 kom Sabina och körde upp mig.. Något skakiga promenerade vi bort till slangtornet för riktigt bakis-mat-frosseri. 

Såg film hemma hos Sabina, the last airbender. Bra film, irreterande slut. När jag kom hem var planen att städa undan här. Men jag orkade inte riktigt allt, disken blev bara förflyttad till diskhon... Sen stängde jag dörren och tänker ignorerade tills imorrn.

Har dagen-efter-myst hela kvällen. På spanning me Bridget Jones på 3:an, hur kan man inte älska henne?!

Sängen nästa

Kkkkkallllllllt

Publicerad 2010-11-07 03:59:08 i Allmänt,

Inte så trött som jag borde vara men jag fryser så jag tror jag ska skaka sönder. Fy fan va kallt! De var så fruktansvärt varmt här tidigare i kväll så jag lämnade båda fönstrena öppna så jag inte skulle svettat ihjäl inatt. Tur jag har två täcken i min säng :)

Mys me film i sängen innan jag däckar...

Natti

Fördrinkar

Publicerad 2010-11-06 18:05:23 i Allmänt,

De där me tålamod är inte min starkaste sida.. Väntar på Sabina och Sandra.. För en timma sen skrev Sabina att de var på väg, ökade tempot rejält och var klar till 17.30.. Så nu har jag till och me hunnit plocka undan lite här. Men nu vill jag börja men jag har inget att blanda me.. Så jag får väl vänta lite till.. Visserligen sa Sabina att Sandra kunde ta lite tid på sig men kom igen!  Hatar att sitta och vänta..

Har konstigt nog inga direkta förväntningar på kvällen. Tror de kommer bli kul men de kommer aldrig slå förra året eller året innan de..

Nu skiter jag i de här och gör en improviserad drink.

Skål!

Peppad fast ändå inte

Publicerad 2010-11-05 23:01:32 i Allmänt,

Känner mig jätte pepp för imorrn samtidigt som jag känner mig helt matt i kroppen... Har en känsla av att jag inte kommer vara så rolig, så borde jag stanna hemma för att inte förstöra för de andra eller kommer jag ryckas me..


Planerar iaf för att jag ska följa me..



 
GGN förra året

Time for bed!

Zzz

Publicerad 2010-11-04 23:00:26 i Allmänt,

Kom äntligen hem, känns som om jag ska ramla ihop i en massa små bitar på golvet.

Om de inte sker en ett mirakel kommer jag inte klara av att gå ut på lördag :(

Nu tänker jag lukta på whiskyn och sen däcka i sängen.

Natta

Feber

Publicerad 2010-11-04 15:34:10 i Allmänt,

Har blivit tokförkyld och fått feber :( Känns inge vidare, vi ska ju på fest i helgen... Men jag håller tummarna för att jag blir frisk till lördag. Måste bli de, biljetterna är ju redan köpta.

Ville bara stanna kvar under täcket i morse och bara mysa framför en bra film. Men de blev jobbet iaf, dock blev de inget i restaurangen. Hade hoppats på en lugn dag i butiken, men icke! De har rasat in folk som tittat runt och frågat massa, och bara om de jag inte vet nåt om, irreterande! Och dessutom måste jag vara kvar på jobbet till ca 22 idag :( Hushållningssällskapet har bokat kl 19 för 30 personer.... Btw, vad är/gör hushållningssällskapet?

Igår testade jag på en ny grej, e-lybra.. De var lite spännande.. Eftersom jag inte helt förstod själv vad de är så hittade jag en länk :) http://www.revital.se/e%20lybra.htm

Återkommer med resultaten :)

Saknar min säng..

Life´s a bitch

Publicerad 2010-11-01 21:01:20 i Allmänt,

Idag har de varit ett antal barnfamiljer som ätit lunch hos oss. Och jag blir knäpp!

De är sådana här dagar jag innser hur gärna jag vill ha barn och hur otroligt långt borta de är. Även om jag skulle träffa på nån imorrn som de känns 100 me så är de iaf minst 2 år innan jag är i närheten. Varför ska de vara så orättvist? Och så finns de dom som blir mammor varje dag som inte vill ha barn, som inte bryr sig. Som låter dom barnen ta hand om sig själva. De är så fel.

Life´s a bitch




Just nu vill jag bara ha en kram

Helgen

Publicerad 2010-11-01 19:19:52 i Allmänt,

Helgen var mysig! I lördags var de rockfest i rute.. Själva rockfesten var väl inte den roligaste men förfesten var riktigt kul. Och god!!



Lovisas drink, läskande god! Glömde fota första drinken, men den var riktigt god och frisk!



Tredje drinken, Sabinas. Gräddig och mumsig!!



Fjärde drinken, ser grymt god ut men den smakade alldeles för mycke tequila...



.. så den gjordes om lite och blev en super smaskig drink me mycke skum i.. Alkoskum :D


De blev några drinkar till :)


Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela