Malin Björklund

Här är mitt liv

06.18

Publicerad 2010-10-30 07:59:19 i Allmänt,

Vaknade jag. Tittade på mobilen, missat samtal.. Nr är inte inlagt, irreterande! Så vad gör jag? Första tanken är såklart "Skit i de, sov. 1,5 timma kvar innan du ska upp"
Men jag är för nyfiken. Suck!!
Vem kan de va? Vart har personen fått mitt nr ifrån? Har jag haft den personens nr förut men raderart de? Och va fan vill den????

I nån minut försöker jag ignorera de men de går inge vidare.. Startar datan, har ju lovat mig själv att sänka min mobilräkning så inga mer sms till eniro eller surfande på mobilen. Så när jag äntligen fått igång internet och sökt på eniro, så finns inte nr.. Blir lite sur, kollar hitta.se, inget där. WTF!!! Så jävla irreterande!!!!
Och eftersom jag inte vet vem de är vill jag inte skicka sms till personen eftersom de kan va en person jag har raderat för att jag inte vill ha kontakt.. Men de kan lika gärna vara typ min syster som bytt nr igen. Hur som så är de irreterande.

Så i stället för att stänga av datan och halv sova i lite mindre än 1,5 timma till så tänkte jag att va fan, jag kan lika gärna fortsätta va vaken nu.. Så de blev 3 avsnitt av How I met your mother :)


Igår var de after work på jobbet, mycke mer folk än va jag hade hoppats på. Stängde vid 23.30, men vi hade nog kunnat ha öppet längre :D Så jävla nice!!!

Ikväll blir de drinkkväll :D Grymt peppad! Har en jävla massa att fixa innan bara: måste handla, tvätta, städa och få ordning. Laga mat, fixa mig, fixa ett soffbord..... Men de löser sig, blir nog kul även om jag inte hinner me allt.

Så nu är kl 8 och jag ska gå upp. För nu ringer kl..

Bitter, nejdu! Glad

Publicerad 2010-10-26 22:37:05 i Allmänt,

Oj vad bittert de där lät, men så är de verkligen inte :)

Jag är glad att de är över


Sitter och försöker komma på vad jag ska ha för drink på lördag som min... Planen är att ta nåt av de jag har hemma. Smirnoff twisted lime och tequila..

TIPS TACK!!!











Visst ser de lyxigt gott ut?!

M är ett kapitel för sig..

Publicerad 2010-10-26 21:58:06 i Allmänt,

Pratade en bra stund me M igår.. Först om ingenting speciellt, sen blev de lite djupare.
Sen kom frågan
"Vad känner du för mig? Helt ärligt."
Vad kom de ifrån? Trodde vi hade passerat allt de där. Att de var helt förbi, begravet. Speciellt me tanke på att han är väldigt upptagen. 
Svaret var lätt, jag tänker inte ens försöka känna efter om de finns nån pirrande känsla kvar. Efter att jag blev totalt lamslagen av beskedet att dom skulle bli sambos för nåt år sen och sen mått riktigt pissigt under hela förra hösten och vintern. De kändes som om vi precis hade gjort slut då, igen.. Kom ut ur helvetet i våras. Hel och stärkt. Det var inte hans fel, av nån anledning hoppades jag fortfarande att de så småningom skulle bli vi igen. Det var ju han jag skulle ha barn me, en framtid. Och jag tror till och me att jag verkligen är över honom nu.
Min M-mur är gigantisk nu och armerad så in i helvete. Kommer aldrig släppa in M känslomässigt igen.
Varför frågade han de?

Och idag insåg jag att jag höll på att bli "Den andra".. Den där bruden alla hatar för att hon flörtar me en upptagen kille...
Och varför hatar man henne? De är ju inte hennes fel, de är ju idiotkillen som ska tänka efter innan? Det är ju han som är upptagen, inte den andra tjejen.. Tycker inte att de tjejerna gör rätt, dom gör oxå fel. Men de är killen som gör mest fel. Men de är alltid killen som blir förlåten, inte den andra tjejen.. Som sagt min moral ligger på minus när de kommer till M.. Men jag va ju faktiskt där först.. Men jag vill inte bli den där tjejen, så inte ett ord till innan jag vet att de e över, om de nångång blir så.. Som vän kanske men inget annat..

 

Måndag

Publicerad 2010-10-25 10:43:21 i Allmänt,

I natt drömde jag nåt riktigt bra, ville inte alls vakna och försökte stanna kvar så länge som möjligt i drömmen.. De var varmt och skönt, lätt och bara lycka.. Och så vaknade jag. Det var mörkt och inte speciellt varmt.. Kl var redan 7 och jag ville verkligen inte gå upp. Men jag fick iaf åka bil till jobbet idag, skönt!

Vill inte jobba idag :( Känns segt och huvudet är som gröt. Har ingen motivation alls.. Och de känns fel, tomt. Sabina här itne här idag. Tråkigt, är de så här de kommer bli sen?

Sängen nästa

Publicerad 2010-10-24 00:33:38 i Allmänt,

De blev en riktigt mysig kväll, maten blev riktigt god även om den tog lite för lång tid att bli klar... Vinet var väl inte de godaste jag druckit men de blev godare efter att de fått stå en stund.


Just nu är jag väldigt tacksam för att jag har rensat min mobil på nr som inte är bra att ha när man känner sig två-glas-vin-ensam.. Saknar att sakna någon


Time for bed


Natti

Inte så illa iaf :)

Publicerad 2010-10-23 16:23:59 i Allmänt,

Kvällen känns räddad, de blir god mat och vin. Smördegsinbakad fläskfilé me hasselbackspotatis. Gött!!
Myspys kväll helt enkelt.

Lördag, seg dag!!

Publicerad 2010-10-23 15:00:36 i Allmänt,

Tråkigt väder. Trodde de skulle bli en lugn dag, men nej. Bästa dagen på väldigt, väldigt länge :) Kul men nu är jag aphungrig, hann aldrig äta frukost. Folket har bara strömat in sen jag låste upp dörren.

Har bil idag igen, sweet! Å då vill jag ju göra nåt kul, såklart.. Känner lite att jag måste passa på. De är färdigtapetserat nu, äntligen! Skulle vilja få hem soffan och lite annat, men har ingen släpvagn :/ De skulle va så skänt att få ording så de känns som ett hem!

Elin kom förbi igår, skulle se film och bara va allmänt knasiga.. Men de blev ingen film, de blev en sväng till visby. Kom hem och började se nån film. Men den var så dålig att jag inte ens orkade försöka se den...

Känns som en riktigt tråkig dag, de är grått. De händer ingenting. Absolut ingenting. Tråk!!!! Tycker de e synd att inte A bor lite närmare, de hade varit en perfekt dag att för att träffa A.. Han skulle kunna få mig på andra tankar så jag slutar va irreterad på en annan som har fastnat på näthinnan. Men nu gör han ju inte de så jag får väl hitta på nåt annat, suck! Eller så är de för att jag träffade A för två veckor sen som jag är irreterad..

Ska stänga nu, äntligen! Sen ska jag göra nånting, vad som helst för utom att se snyftfilmer eller lyssna på sorglig musik. Ska jag se film så ska de va en action eller kanske till och me en skräckis, de ni!

Jaja, whatever..

Ögongodis

Publicerad 2010-10-21 09:38:24 i Allmänt,

Men titta kan man ju göra, för han är ju väldigt söt :) Lite ögongodis.. De blir lite roligare att jobba då.

Lägger ner

Publicerad 2010-10-20 20:02:48 i Allmänt,

Tror jag ska lägger ner han den där söta.. Lite olika orsaker.. Tror inte han är så värst gammal. Risken är rätt stor att han är strax över 20 bara.. Va fan är de frågan om? Vad hände me alla heta 30-åringar? Existerar inte dom längre eller?  Och de där orden har nog börjat gnaga.. Och jag vet ju att de är sant. Jag ville inte alls samma sak när jag va runt 20 som nu.. Jag ville inte ens samma sak för 2 år sen som jag vill nu. Tur att de flesta av mina vänner inte har nå förhållande, då hade jag nog haft lite ångest :)

Pratade me M igår.. Varför har jag inge moral kvar så fort de gäller honom? Vill inte ha han tillbaka men de är kul.. Lite uppskattning kan väl inte skada och vi vet ju båda vart vi har varandra.

Kär i kärleken och spänningen, det är jag de. De är lite som Syster E, tröttnar så fort jag fått det. Då är ju jakten (eller va man ska kalla de) över. Den där lite triumferande känslan varar ett tag, nån dag eller nån månad, men sen tar de slut och jag kommer på att de va nog inte så intressant iaf. Får lite ångest över hur jag ska ta mig ur de hela utan att såra nån.. Så har mina senaste förhållanden varit.. Varför tröttnar jag, vi? Har jag för höga krav eller handlar de om osäkerhet från början?

Känner så väl igen mig i Veronica Maggios text Nöjd?

"...Jag har verkligen provat med allt
Jag har träffat, för fan, hela världen
Från Paris till Shangai, slitna jeans och kavaj
Jag har till och med surfat på nätet
Men jag blir aldrig nöjd, nej, jag stör mig på allt
Han skriver så fult och han sjunger så falskt
Vilken läskig mustasch, alldeles för lat
Var är hans sinne för humor?

Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
För lång eller kort eller smal eller bred
Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd
Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå
Men herregud, jag kan få bättre än så..."


Och ibland undrar jag om de inte hade varit lättare att bara nöja sig.. Som en vän till familjen, han fick inte de han verkligen ville ha så han nöjde sig me de han ansåg va de bästa han kunde hitta som va kär i honom. Han är nog lycklig idag, han blev kanske inte himlastormande förälskad men han trivs nog iaf i hennes sällskap. Lätt väg till lycka.. 
Men jag tror inte jag skulle klara de, jag skulle hela tiden leta efter de där andra iaf. Och de skulle bara sluta me att jag var otrogen och olycklig.

Många tankar, skulle nog kunna fundera vidare på de här ett antal timmar till...

Kram

Butikstjänst

Publicerad 2010-10-19 11:38:12 i Allmänt,

Det blir nog inget av de, flörtandet alltså,  har butikstjänst idag... Har jag tur kommer han fler gånger..

Håller på att välja blommor till en plantering.. Seg dag, men de är npg bara för att jag inte vill va här inne idag.. Kanske att jag kan byta lite senare.. Vore ju inte helt fel.. Jaja..

The cute one

Publicerad 2010-10-18 22:16:08 i Allmänt,

Eftersom jag har bestämt att de här året inte ska vara lika.. hmm.. troftigt som förra ska jag prata lite mer me "the cute one" imorrn, om han kommer in vill säga.. Han var ju inne rätt mycke i våras och sen har jag ju inte sätt han på ett tag och då ångrade jag ju att jag inte prata lite mer me han.. Och så kom han in idag. Brunaste ögonen och ett riktigt gulligt leende.

Vad har jag att förlora?

Jaja ska se en film och sen försöka mig på de där me att sova...

Tapeterna är valda

Publicerad 2010-10-18 20:52:06 i Allmänt,

Idag kom målaren :) Tapeterna är valda, de blev en vinröd tapet, fast mer åt de lila hållet som fondvägg med en grå lite mönstrad tapet i resten av rummet. I hallen blev de en lila tapet me en lite mörkare grå resten av rummet.. Tror de kommer bli riktigt snyggt :D

Och nästa helg blir de rockfest, och då ska de vara klart hos mig. Då blir de lite kombinerad inflyttningsfest och förfest. Lite god middag och drink-kväll :D Sweet!! Det känns alltid så lyxigt!
Min drink blir nog nåt me tequila.. Har ju lite att göra av me.. Är lite inne på Frozen rose.. Eller nåt annat liknande, älskar drinkar som är lite som glass :) Kul och se vad de andra tjejerna tar me för nåt..

Helt sjukt att jag taggar redan, 2 veckor innan men de brukar ju inte hända så mycke så när de väl gör de så blir jag lätt exalterad.... Och om de går som de brukar så är de fredag snart igen. Nice!

Annras händer inte så mycke den här veckan. Rätt lugnt.. Och de kan ju vara skönt ibland..

Bilen funkar fortfarande inte, den står där den står.. Måste bogsera hem till mamma så den kan stå där och skämas. Så de blir väl buss ett tag till gissar jag :( Har bestämt att jag ska sälja ugnen, vill inte men vad har jag för nytta av den nu? Den kan ju inte direkt stå hemma hos mig.. Och nu när mamma och conny ska flytta kan den inte stå kvar där heller.. Funderade ett tag på om jag skulle sälja av alla verktyg och allt material oxå men de vill jag verkligen inte! Har köpt allt tills åp sjukt bra pris och de är ju värt mer än de dubbla så jag kommer aldrig att kunna köpa tillbaka de igen när jag ska ha min egen verkstad (för de ska jag, så fort jag bor lite större!)

Fick en inflyttningspresent igår av Sabina, en vattenkokare, perfekt!!!

Kram

Veckan består av måndagar och fredagar...

Publicerad 2010-10-17 12:11:16 i Allmänt,

Då var de redan söndag igen.. Hinner inte me! Humöret sjönk en anning i fredags, men jag åkte in till stan och tog en öl me Sophie och Jens och sen var jag nästan tillbaka igen..

Igår var de min första Fabellaträff, grymt kul! Var lite nervös först, att komma som ny tjej är inte alltid lätt.. Men de fanns ingen bitchighet, revirtänk eller liknande :D
Vi var på korpen och skulle ha en kurs i självförsvar. KUL! Känns i armarna idag, även om jag inte tyckte vi tog i nåt.. Vågade inte riktigt, svårt att ta försöka slå nån man aldrig träffat.. Skulle ha behövt träna på nån man känner lite bättre.. Typ, min bror. Då hade jag nog klarat de mycke bättre!

Idag skulle jag ha tvättat men de är så tråkigt. Mamma ringde och de skulle hem till Sophie, så jag bokade om tiden till lite senare idag och följer me :D
Sen ska jag hem till Sabina, ska vara lite inneboende där i en vecka. Imorrn kommer dom och ska börja måla och tapetsera. Så nice!! Och helgen efter kan jag ha lite förfest och ÄNTLIGEN hämnas lite på min grannar som spelar så kass musik.. Ska bara få hit resten av mina möbler... Pam och Lovisa kommer ner, grymt kul!! Och helgen efter de är de GGN.. Har skyhöga förväntningar, ska försöka sänka dom lite.. Men de är svårt. De var ju så grymt kul förra året.. Och året innan de..

Nu kommer dom. Eftersom de ser ut som fan måste jag va snabb så de inte hinner komma upp...

Men sov då!!!!

Publicerad 2010-10-14 23:05:26 i Allmänt,

Varför går jag inte bara och lägger mig? Jag är ju trött. Ingenting kul kommer hända ikväll, jag missar ingenting om jag somnar nu.. Jag vet de, men jag kan inte bara. Pirrar fortfarande i magen och jag bubblar av fniss.. De är som om jag väntar på nåt.. Gäspar var tredje sekund och det är väldigt dimmigt, för varje gång jag gäspar kommer de tårar. Så trött är jag. 

Busig

Publicerad 2010-10-14 18:29:22 i Allmänt,

Torsdag, ingen speciell dag. Men jag känner mig busig, jätte busig! Fnittrig, glad och lite pirrig.. Vet inte varför, ingenting speciellt har hänt. Men de är en skön känsla. De är såna här dagar jag skulle kunna göra massa knäppa saker.. Som tex när jag fråga efter Christians nr på bion i Sandvika.. Och de gick ju bra :) Eller hela helgen som va för den delen..

Får hoppas att de håller i sig för de är kul, även om jag inte gör så mycke av busigheten den här gången..

Vad vill du?? Öh..

Publicerad 2010-10-12 22:15:35 i Allmänt,

Fick frågan i helgen. Vad vill jag? Vill du vara singel och kunna flörta me vem du vill? Eller vill du ha ett förhållande och kanske bilda familj?

Öh.. Båda...?

Jag vet inte vad jag vill. Jag vet vad jag tror att jag vill om jag skulle träffa "den rätta". Då vill jag ha familj, den där klockan har börjat ticka rätt högt.. Men jag vill inte de om de inte är rätt. Och fram tills jag nu springer på den personen vill jag flörta runt och bara ha kul.

Och då kom nästa fråga: Men hur ska du hitta Familjekillen då?
Jag vet inte.. Jag har hela tiden tänkt att de löser sig, de faller på plats sen.. Men gör de verkligen de? De lär ju inte bara hända av sig självt...
Och så kom orden jag hört lite för många gånger den senaste tiden:
"Sluta lek me killar som är yngre! Börja dejta nån som är lite äldre! Man skulle nästan kunna tro att du inte vill hitta nån som de kan bli seriöst me...." 
Och sen blev de riktigt deep talk.

Har jag för höga krav? Använder jag mitt jobb som en ursäkt?
Eller är jag bara inte redo?
För de är ju rätt kul att kunna åka upp till tex sthlm en helg och bara flörta, vara spontan och inte bry sig de minsta om vad folk tycker..  

Jag tror jag vet vad jag vill just nu, innan jag hittar Familjekillen.
Jag vill hitta nån som jag kan ha sex me men även som jag kan ringa om jag bara vill se en film eller vad som utan att man är exklusiva.. Typ en kk fast man inte bara har sex..


Så, vad vill jag? Allt


Sängen nästa. Grötit i huvudet. Natta

Om helgen var bra?

Publicerad 2010-10-11 23:42:52 i Allmänt,

Hell yeah!!!

Den var grym! Var ju som sagt väldigt taggad hela förra veckan. De skulle bli min helg och det blev de.
Och det började direkt på centralen. Egoboost 1: Pam kom och mötte upp mig, skulle bara köpa busskort och citron. Kände mig lite wild and crazy och gjorde en klassiker: Fråga killen i kassan efter hans nr, fick det och även tiden han slutade den kvällen.




Kände mig rätt nöjd och åkte till Syster E för att lämna väskan, byta kläder, en shot tequila och hitta gömställe till portnyckel. Sen bar de av mot en irländsk pub. Mysigt! Sötaste bartendern i stan, mörkbruna ögon och som såklart prata engelska. Såld direkt! Sen kunde han även kasta snyggt me glas och flaskor och trolla, de ni!

                         

                                             



Egoboost 2: Efter ett tag kom de fram en lång, söt norrman :) Vi stod och prata ett tag men eftersom jag hade kassakillen kvar i huvudet och kl passerat tiden han slutade så kunde jag inte låta bli att titta på mobilen och försöka komma på nå bra att skriva för att styra upp de hela. Så norrmannen gick vidare.. Så när vi gick fick jag en idé om att han kunde få mitt nr.. Påhejad av Pam och Emelie skrev jag ner de och gick fram till honom sa att vi tänkte gå och om han ville kunde han ju höra av sig på lördagen. Tjejen som han prata me såg inte glad ut. Hade blickar kunnat döda hade jag varit styckmördad och dumpad i strömmen...






Egoboost 3: Eftersom jag var i sthlm ringde jag A.. Finns inte många som kan höja min självkänsla så mycke.. Sov där och var glad att jag inte hade partykläder på mig när jag åkte hem för att äta frukost me Syster. Ibland gör man smarta val..

Lördagen var en av de fnittrigaste jag varit me om på väldigt länge.. Vi vandrade runt lite i Liljeholmens centrum, undvek alla skoaffärer och tittade på när salong betong gjorde tatueringar. Blev riktigt sugen men me en tom plånbok kommer man inte så långt.. 
På kvällen blev de förfest hos Johan och sen utgång :) Övertalade Syster att följa me. Kul! Hade tagit me mig smirnoff lime, blandade me nån ny schweppes. Farligt gott! Sen glömde Johan bort att han förfestade me 6 tjejer och sa att vi måste gå nu. I Johans värld betyder de att man häller i sig de som finns i glaset och går. Men me 6 tjejer som ska på toa, bättra på smink, hitta skor och dricka upp betyder "nu" 15min... Vi blev lite uppdelade kan man säga.. De som sprang ner och vi andra som inte klarade av att springa i 10cm hög klack och dom som ville hålla oss sällskap :P  Grupp 2 blev sen splittrad i 3 grupper.. Dom som gick på, tyskarna och vi som väntade på tyskarna.. Men vi återförenades alla igen på nån klubb på Hornsgatan.. Musiken var kass och inte en enda snygging förutom Tysken (glömt namnet) som kom från Oktoberfestens ursprungsstad Wiesn.. Vi skulle ta en shot fisher, men de belv 4.. Kändes som om jag inte skulle behöva borsta tänderna på minst ett år och den borde ha dödat varenda bakterie som någonsin funnits i kroppen.. 
Om jag inte hade blivit på lite dåligt humör medans vi sprang runt och försökte hitta rätt hade jag nog flörtat mer me tysken men jag tänkte efter innan den här gången och åkte hem i stället :) Smart av mig!

  


Igår när jag vaknade trodde jag att jag skulle må riktigt pissigt, men de gjorde jag inte alls. Var bara lite trött och hade sjukt ont i fötterna!! Och hungrig som en gnu, men de är ju inge ovanligt. Eftersom vi har en så snäll pappa kom han me lite donken mat till oss :D De blev en ganska skön bakishängdag i tv-soffan.. Senare på eftermiddagen åkte vi och hämta Adam, ett riktigt chamtroll!


 


Sen hände inte så mycke mer.. Åkte hem me båten och kämpa som fan för att inte somna på bussen från båten så jag skulle missa hållplatsen.. Och otroligt nog klarade jag de!!

Nu ska jag göra ett försök till att sova, min kära granne lyssnar på musik igen.. Hela sängen vibrerar av basen, kul.. Om han inte sänker innan jag är sängklar får jag väl ringa på. Inte för att de har hjälpt förut, han hör ju inte klockan...


Natti

 

Hemma igen

Publicerad 2010-10-11 08:48:51 i Allmänt,

Hemma igen, är helt slut efter helgen! Precis som jag kände på innan så blev den helt grym.. Även om jag är helt död så var de så kul och verkligen värt de!!!

Nu ska jag åka till jobbet...

Mot STHLM

Publicerad 2010-10-08 15:11:59 i Allmänt,

Sitter i bilen på väg till färjan. Min bil står fortfarande och skäms vid takstains, jävla bil! eftersom banken inte har hört av sig så får jag väl hoppas att dom trollar me knäna så jag kan köpa en ny bil för nu är jag förbannat trött på den där!!

Som sagt, sthlm i helgen :D Klubbkaka imorrn men Pam, Sandra och Lovisa hade inte råd att åka ner så då fick jag biljetten av dom, super snällt! Så nu har jag packat väskan full av partykläder och höga skor för en grym helg me härligt folk!!
Ikväll kommer ska jag å Pam ta en pubrunda, nice! Och imorrn blir de förfest hos Johan och sen utgång.. Har ingen anning om vart vi ska men de blir kul vart vi än ska :D

Ska bo hos Syster E, och imorrn skulle jag ha kollat på bilar men jag vet inte om de är nån mening me eftersom jag inte har fått nå klart från banken :( Så de blir nog buss en vecka till SUCK!

Jaja, nu är de fokus på de posetiva.. Taggad till tänderna och har en skönt pirr i magen. PARTY!!

Kram

Hjälp?

Publicerad 2010-10-01 10:25:42 i Allmänt,

Åkte buss till jobbet idag, segt! Såg bilen när jag åkte förbi, och jag blev sur igen..

Jag vill ha en ny bil. En som fungerar, som är bensinsnål, pålitlig, en med musik i och gärna en som är lite söt och emd en fin färg. Och med bra sommar och vinter däck. Till ett otroligt bra pris på ca 10.000kr

Nån som vet nåt och kan hjälpa mig me de?

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela