Malin Björklund

Här är mitt liv

Äkta kärlek

Publicerad 2011-09-15 19:28:44 i Allmänt,

Idag på bussen hem satt det två jätte söta kärlekspar mittemot varandra. Ett yngre runt 20 år och ett äldre runt 75 år. Det yngre paret hade den där skimrande förälskelsen runt sig, ni vet som om inget annat än dom två existerade. Det äldre paret gick på och höll varandra i handen, log lite mot varandra och såg ut att kunna prata med varandra utan att säga ett enda ord.
Efter ett tag somnar tjejen i det yngre paret. Hon sover med huvudet mot hans axel och ser otroligt trygg och avslappnad ut. Hennes kille lägger en hårlock som ramlat ner i ansiktet på henne bakom örat, sen tittar han på henne med den där blicken som fullkomligt skriker ut hur mycket han avgudar henne. En blick som säger att han verkligen älskar henne och skulle göra precis vad som helst för henne. På samma sätt som mamma och Conny såg på varandra med på deras bröllop. En blick som får alla (i alla fall mig) att tänka "Hoppas det aldrig sårar varandra, att det verkligen håller för alltid."
När dom närmar sig sin hållplats väcker han henne väldigt försiktigt och hon ser bara så lycklig ut. När dom ska kliva av säger den äldre damen till tjejen, det där är en fin ung man som hon ska vårda med omsorg och kärlek. För han kommer alltid vilja finnas vid hennes sida.
När dom klivit av säger den äldre mannen till sin fru att nej, dom ska ta hand om varandra, så som vi gjort. Dom ler och pussar varandra.
Hur underbart var inte det? Känsliga jag började nästan gråta av detta. Första gången jag faktiskt var lite glad att batterierna tagit slut så jag inte fick höra nån musik på vägen hem.

Det mina vänner, var ren äkta kärlek.

Kommentarer

Postat av: s

Publicerad 2011-09-15 21:56:52

Vad duktig du är på att skriva!!!!

Hoppas innerligt att både du och jag får uppleva precis de du beskrev. Båda två.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En blogg om mig och mitt liv. Mina tankar om livet i stort och smått. Försöker leva nu och här hela tiden. Imorrn kan det vara försent.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela